Helgevask eller ikke?

Categories Hverdagsliv

Nå er det krise i heimen. Mor er altså helt på slurven her. Jeg er så råtten for tiden at det halve kunne vært nok. Huset er på halv åtte og det er så mye som skulle vært gjort, men jeg liksom ikke helt hvor jeg skal begynne! Vesla har gått helt i frø, og er like lat hjemme som mamma’n. Her står det altså dårlig til!

Vi må gjennom en alvorlig holdningsendring,  for slik kan vi ikke ha det. Nå er det altså nok!

Før brukte jeg å vaske huset hver torsdags kveld, for da har det strøkent når jeg kom hjem fra jobb fredag, og jeg kunne ta helg. Sånn er det ikke nå lengre. Mor i huset har bedt til høyere makter om å få tålmodighet nok til å ikke kortslutte fullstendig, men nå holder det hardt!

Siden det er torsdag burde jeg vasket og ryddet, lagt sammen tøy og satt på en ny maskin. Jeg burde gått over kles-kaoset til husets prinsesse og pakket bort det som er for smått. Burde, burde, burde.. Men jeg gjør ikke det. Jeg koser meg med Barca og Villareal. Man ødelegger ikke en god fotballkveld med å gjøre husarbeid. Det hører hverfall ikke hjemme på en torsdags kveld.

Kampen går i kveld, rotet og helgevasken går ingen steder. Det er her i morgen også!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.