Hangry damer på tur

Categories Blogg, Reiser og opplevelser

I går hadde jeg en eureka-opplevelse. Roma er mer enn Vatikanstaten, De spanske trappene og Trevifontenen. Roma er også Frascati!

Da vi trodde vi hadde utforsket omgivelsene dagen før, viste det seg at vi ikke hadde sett en brøkdel, og vi hadde ikke engang entret sentrum. På vår søken etter en restaurant, dukket det opp en middels stor by! Heldigvis var det ikke like varmt som kvelden før, men vi måtte ha mat før vi gjorde noe annet, så vi lette etter en restaurant. Vi var ikke alene om den tanken, og vi fikk sannelig lete for det var fullbooket overalt. I takt med at sultfølelsen økte, sank humøret og snart var vi tre olme okser som vandret fra restaurant til restaurant! Ikke snakk om at det var plass.
Omsider fant Vesla rom i herberget, og vi fikk et nydelig måltid, med dessert!

Selvsagt var det italiensk pizza, og jeg fikk burger. Det bugnet av mat! Prisene er bedre enn i Paris, så en helaften for oss tre, kom på rundt 1400kr. Det er til å leve med.

På turen fikk jeg kjøpt med en Frescati-vin som skal nytes når jeg kommer hjem. Jeg er forelsket i Italia og nyter hvert sekund. Her er historie overalt, og masse å fordype seg i. Men jeg innser at jeg kanskje er litt mer interessert enn de jeg reiser med, og da er det viktig å finne en fin balanse for oss alle.

I selve Roma er det meldt 36 varmegrader nå på dagen, så vi skipper det. Da blir det heller mer Frescati i kveld, og det er absolutt et godt alternativ. Før vi drar ut i kveld skal jeg likevel pakke tre bananer i veska. Vi kan ikke bli kjent som de tre sure hurpene fra Norge!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.