Last Updated:

Han spurte om jeg ville gifte meg mot penger

Categories Blogg

Ja, man skal jammen ta komme bort i mye rart gjennom denne bloggen. Noe er hyggelig, andre ting bare helt sykt!

For noen uker siden fikk jeg ei melding fra en pakistansk mann. Han var høflig og hyggelig, og fortalte at han var en fan av bloggen. Han brukte translate og leste innleggene mine. Det var jo overraskende og hyggelig, så jeg svarte så godt jeg kunne. Han hadde masse spørsmål om hvordan det var å leve som alene-mamma i Norge, om det var slitsomt å være en alene med ansvar for alt. Jeg svarte at det var stunder der man gjerne skulle hatt en å dele ansvar og plikter med, men det gikk nå stort sett bra.

Han lurte på om han kunne få kontakte meg privat, men jeg mente det fikk holde om han la til instagram-kontoen som følger bloggen. Det gjorde han. Han skrev jevnt og trutt, og var veldig interessert i om jeg ville ha en ny mann. Jeg forsøkte å forklare at jeg hadde mer enn nok med den jeg hadde, men han syntes det var rart at jeg ikke giftet meg på nytt. Han ville vite inntektene mine, og jeg ante at han kanskje ville be om penger, så jeg sa jeg var lavt-lønnet og knapt hadde til salt i maten. Det ville nok skremme han vekk. Han fortsatte å skrive likevel.

Så fikk han da med seg at jeg var singel igjen, og da kom det en forespørsel om jeg ville besøke han i Pakistan. Han skulle dekke alle utgifter siden jeg var lavtlønnet og sikkert ikke hadde all verden å rutte med. Jeg takket pent nei, men jeg var skrekkelig nysgjerrig på hva han egentlig ville. Han fortalte om sin dype og ektefølte kjærlighet for meg, og at om jeg kom ned til han kunne vi gifte oss. Jeg holdt på å få kaffen i vranghalsen! Gifte meg?! Jeg?! Aldri!

Jeg spurte helt ærlig om han var gal eller om han trodde jeg var gal, men han mente at om jeg satte av en uke, ville vi finne kjærligheten. Vi ville ha tid til å bli kjent, og det var viktig for han at vi gjorde ting på en seriøst måte. Grøss! Jeg var så høflig jeg kunne da jeg sa at det var helt utelukket og jeg var overhode ikke interessert i han, Da kom jammen ta meldinga som gjorde meg skikkelig kvalm. Hvis jeg giftet meg med han skulle han betale 10.000 US dollar. Jeg trengte bare komme ned og ha med meg papirene på at jeg kunne inngå ekteskap, og da med apostille-stempel, så ville pengene bli overført til min konto.

10.000 US Dollar?! Hva i helv..? Er det hva han tror jeg er verdt? Er jeg ikke verdt mer liksom? Penger for å gifte meg?!

Jeg svarte bare at det ikke finnes nok mange penger som jeg skulle hatt for å gifte meg med han, og at dette er ulovlig og umoralsk. Han spurte da hvor mye mer jeg ville ha. Da blokket jeg han! Makan!

Etterpå satt jeg å humret. For en tosk! Håper for all del ingen seriøst går med på sånne tåpelige forslag. Det fikk meg til å tenke på hvor desperat noen er til å komme seg bort fra det landet de lever i. Nå gadd jeg ikke spørre noe dypere om hvorfor, for det var ikke så interessant der og da, men jeg lurer på hva som får folk til å foreslå noe slikt?

Det er greit å tjene noen kroner ved å ha reklame knyttet til bloggen, men å inngå arrangert ekteskap via bloggen da? Er det en legal bi-inntekt? Skulle jeg fakturert Egmont for dette, og hvordan i all verden skulle jeg skattet av inntekten? Nei, tøyser nå bare med dette, men skremmende at folk bare sender forespørsel om betaling for å inngå ekteskap.

Det virker som alt kan kjøpes for penger for tiden, men det skal mer til for å lure en ring på min finger, og penger er ikke en av greiene!

Nesten så jeg fikk dollar-blikk i øynene, men heldigvis bare snapchat-filter..

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

4 kommentarer

4 thoughts on “Han spurte om jeg ville gifte meg mot penger

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.