Last Updated:

Fri parkering my ass!!

Categories Blogg

Her i Bodø er det betalt parkering over alt i sentrum. Litt lengre opp ved kjøpesentrene er det FRI parkering. Det har ført til avfolkning i sentrum, og handelen har følgelig flyttet seg oppover dit. Skjønner det godt, for jeg gjør det selv.

Det er to senter, City Nord og Trekanten. Sist nevnte har to timer gratis parkering, og der må du hente billett å legge i ruta. Da er det enkelt å huske når parkeringa går ut.

På første parkerer man, og må følge med tiden selv. Det blir ofte dyrt.

Så kom det ei regning i posten. 70kr for parkeringen. Da hadde jeg stått 18 minutter for lengre. Fri parkering du liksom. Det er jo kjempedyrt! Jeg skjønner at det er for å forhindre at de som jobber i området ikke skal benytte dette til parkering i arbeidstida, men kan de ha forståelse for at jeg glemmer av tida? De må jo ha forståelse for at venninne-lunsjer kan drøye litt uten at det koster en formue.

70 kr for 18 minutter altså! Jaja, det er vel enda et tegn fra oven på at jeg skal redusere pengeforbruket!

For hadde jeg skippet de siste 18 minuttene med shopping ville jeg spart en anstendig sum med penger!

Jeg får vel bare betale og huske på å komme meg hjem før det blir så himla dyrt på både den ene og den andre måten..

Instagram og Facebook.

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Fri parkering my ass!!

  1. Parkeringsvaktene firer nok ikke sånn uten videre, nei! Sånt som NAV og skattevesnet fremstår jo rent fleksible i forhold til parkeringsetaten (haha)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.