I dag har mor og datter hatt tidenes foto-shoot. Vi holder på å lage innbydelsene til konfirmasjonsfeiringen, og trengte noen nye bilder. Planen var å stå ute i gnistrende snø og sollys, men da hadde jeg ikke tatt høyde for hvor vi bor. Her var det nemlig vått, kaldt og grått ute i dag. Da måtte vi ha en plan B.

Hvorfor vi ikke bare ventet på riktig vær, er vi ikke riktig sikre på, men vi dro på Jektefartsmuseet for å ta bilder i utstillingen. Vi startet i det minste der. Vesla var iført ballett-tøy, og vi tok utrolig masse bilder. Etterpå gikk vi ut for å ta noen bilder der også. Selv om jeg var fullt påkledd holdt jeg på å fryse feil på meg, så stakkars Vesla… Hun var sporty nok, og poserte selv om det var bitende kaldt og skikkelig sur vind..

­Det var mange som var ute å gikk søndagtur, og jeg tror de tenkte sitt da de så den stakkars unge stå ute å fryse feil på seg mens mammaen gaulet: “Ett til! Bare ett til!” gjentatte ganger. Jeg hadde lovet henne et besøk i kaféen når vi var ferdige, så da var hun ikke vanskelig å be. Da vi var ferdige holdt jeg løftet, og vi gikk inn for å kose oss litt, og for å se litt på bildene jeg hadde tatt. Seriøst! Jeg må være den dårligste fotografen i mils omkrets. Det var så mye merkelige vinkler på bildene, og så manglet det en hånd her, og en fot der. Det er garantert ikke jeg som skal ta bildene av henne i konfirmasjonen. Det er helt sikkert. Når jeg så over bildene, så jeg etter at hender og føtter var kommet med, og at det så høvelig greit ut, men heldigvis sjekket Vesla ekstra etter. Det er jo tross alt hun som er motivet…

Jeg skulle ha henne til å gjøre noen litt halsbrekkende manøvrer i vinduet, og syntes egentlig de bildene ble høvelig gode. Håpefulle var ikke enig, og zoomet inn så jeg kunne se hva hun mente…

 

Herlighet som vi lo! Ungen ser jo vettskremt ut, og hun var sikkert det også, for hun påstod det føltes som hun skulle falle ut av vinduet hvert øyeblikk. Jaja, det ble som det ble, men noen av bildene ble faktisk fine, også når vi zoomet inn på dem, så da har vi hvertfall noe som kan brukes hvis vi ikke snart får nysnø og gnistrende sol..

2 kommentarer

2 thoughts on “Foto-tragedie

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.