Du søte adventstid

Categories Blogg

Allerede nå ligger sikkert halvparten av årets julegavene ferdig pakket inn, oppe på loftet. De bare venter på at det skal bli jul. Faktisk har jeg aldri vært så tidlig ute med noen som helst forberedelser tidligere, men i år altså. Sånn går det når man planlegger å dra på ferie rett før jul. Da må man være forberedt på at lommeboka får juling, og det beste er å få sånt unna FØR man drar noen steder. Sorgen er bare at det ikke blir noen ferietur likevel. (Long story, no end)

Når det meste av gaver er ordnet, må det vel være ok å starte resten av adventen også? Neida, så tullete skal jeg ikke være ennå. Jeg skal vente til 1.søndag i advent, og da er det bare adventsstaken og stjerna som skal opp.

Det skal likevel ikke nektes for at det i dag ble spilt julesanger i hjemmet. Vesla var i harnisk da hun hørte Pentatonix synge “Mary did you know”. Det er en av de vakreste julesangene jeg vet om, foruten om “Mitt hjerte alltid vanker” og selvsagt “Deilig er jorden”. Det var i følge henne ALTFOR tidlig, og jeg ødela julestemningen hennes. Jeg argumenterte med at det var helt greit, for hun trengte ikke den før til jul likevel. I dag var de gamle i huset eldst, så når mor ville høre julesanger, så ble det julesanger. En etter en forsvant ungene inn på rommene sine. Til og med bikkja stakk. Mor ble ensom igjen.

Da gikk det som det måtte gå da. Lyden ble skrudd opp adskillige hakk, og mor hadde allsang i stua alene. Det var oppvarming av stemmen etter alle kunstens regler, så var det sang for full hals fra jeg og meg etterpå. Nå venter jeg bare på at naboene skal ringe politiet og fortelle at de tror det er ei katte som blir pint i hjel hos oss.

Med det ønsker jeg alle ei riktig god advent når den tid kommer!

Sånn så fjorårets tre ut, da vi kom tilbake på jobb etter nyttår. Et noe begredelig syn 😂

4 kommentarer

4 thoughts on “Du søte adventstid

  1. Hehe det er koselig med julesanger og jeg så for meg deg i full sang. Får ikke håpe naboene følte trang for å ringe politiet 😊😂

    Ha en fin tirsdag

    1. Kanskje jeg hadde god karma i går, for det dukket ikke opp noen uniformskledde på døra?
      Vesla ga klar beskjed i dag, at hun hadde sovet dårlig fordi jeg hadde skrålt så lenge utover kvelden 😂

      Ønsker deg en nydelig dag

  2. Julesanger er kjempekoselig å høre på. Vi har sunget: “Mary Did You Know” i koret jeg synger i, og vi elsker den sangen 😊

    Advent er kjempekoselig tid, og jeg gleder meg 😊

    Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.