«Du e bare såå 90-talls!»

Categories Blogg, Vesla og Snuppa

Denne ferien kjenner jeg at jeg har vært på ferie med en tenåring i løsrivningsprosess. Vi har hatt noen trefninger, og det har gått noen kuler varmt. Ungdommene er aldri så smart og kunnskapsrik som når de er 15. de kan alt, og vet definitivt alt! At mor setter grenser ut fra farer som kan true, nei det er helt idiotisk! «Skal vi gå rundt å vær redd for livet, eller skal vi lev det?» Jeg tenker det kan være godt å holde seg i livet slik at man kan leve det, men hva vet vel jeg?

Jeg ble fortalt mer enn én gang hvor håpløs gammeldags jeg var. Aldri har jeg vel før blitt fortalt hvor lite jeg kan om trender, men det toppet seg da vi skulle sminke oss litt før vi gikk til middag. Jeg skulle legge på kajal, men det heter eyeliner, og jeg legger det på feil. Jeg skulle legge på litt pudder, men det var foundation, og jeg må lære meg å legge coutoure eller noe sånt for ansiktet mitt var flatt. Håret mitt så ut som på en pensjonist, og brynene mine var håpløse! Når jeg i tillegg hadde kjøpt en lipsyl med skimmer, da hadde Vesla fått nok! «Du går IKKE ut med det der på munnen! Det e ikke fint!» Jeg forsøkte å si at jeg var tørr på leppene, og måtte ha på litt, men da ristet stylist-eksperten bare på hodet og ba meg FÅ DET AV, før hun kom med en søt liten krukke med leppe-maske og beskjed om å bruke den.

Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om, og kastet et blikk på hennes lepper. Hun hadde på lipliner og en gloss med farge, men liplineren var ikke helt etter min smak. Jeg foreslo at hun skulle ta av og legge på nytt, og denne gangen forme amorbuen på leppene litt mer. Hun fnøs og så foraktelig på meg: «Du e seriøst Såå håpløst 90-talls!»

Jeg ble litt glad jeg da. Jeg er tross alt et produkt av 80-tallet! Og jeg lever fint med lipsylen min selv om den skimrer aldri så mye! Og jeg ble tross alt tatt for å være 90-talls. Det kunne vært verre!

4 kommentarer

4 thoughts on “«Du e bare såå 90-talls!»

  1. Hun skulle møtt meg liksom, som ikke har nappet bryn og i alle fall ikke farget dem før i fjor første gang. Da var jeg 56. Jeg gjør det så klart ikke selv, men hos frisøren. 😀 Jeg bruker IKKE foundation eller pudder. Bruker LITT rouge, etter ca 40 år uten… Mascara ja…men det er det! 😀 Men som en liten kompensasjon har jeg nå klippet “undercut”, litt tøff da kanskje. Hadde JEG blitt kalt 90-talls hadde jeg steppet 😀

  2. Jeg er snart 27 år og har ikke brukt sminke i ansiktet på snart 10 år, jeg maler kun øyenbrynene og av og til bruker jeg eyeliner og mascara, men det er sjelden. Jeg har helt sluttet med foundation eller brunkrem som vi kalte det for da jeg var i tenårene. Men jeg kjenner meg litt igjen i henne da jeg var på hennes alder, mamma fikk også høre fra meg mange ganger at hun ikke kan gå sånn og sånn, det var liksom jeg som var eksperten 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.