Søndagsmorgen i ei kosehelg er ikke å forakte. Det har vært helga hvor det har vært litt av alt. Litt sosialt, litt familietid, litt spenning og masse kos. I hele tatt veldig innholdsrik så langt.

Denne uka har det vært mange aktiviteter utenfor det vanlige. Halloween og møter på skolen i tillegg til at jeg har jobbet en del med et prosjekt på jobben.

Vesla hadde også konsert med musikkskolen i uka som var. Det var kun elever fra sang og piano som deltok, og det var så mange flinke elever. Fler enn en gang ble jeg mjuk om hjertet. Da Vesla fremførte sin sang, kjente jeg godt at mamma-hjertet svulmet av stolthet, og måtte nok svelge den berømte klumpen i halsen.

Etter konserten bar det hjem for å se Glimt-kampen. Det gikk ikke veien denne gangen, og de tapte for et bedre PSV. Shit happends, og nå er det Conference League som gjelder.

Vesla var på overnatting i natt, så da var det rom for at mamma’n fikk litt egentid med sosial trening. Det blei ei fin stund for mamma’n, men resulterte i en trøtt morgen. Hva er vel bedre enn å se Kompani Lauritzen da? Jeg blir så imponert over disse ungdommene som overvinner seg selv gang på gang. Det er så fint å se reaksjonene når de oppnår mestring. Noen jubler og noen gråter, men felles er den stoltheten alle føler etterpå. Ikke rart en litt mjuk mamma må ha Kleenex for å se på.

Om uka som har vært var slitsom, blir det ikke mindre hektisk i uka som kommer. Jeg har lagt en logistikk-plan for gjennomføring, men det er en del dobbelt-bookinger som må ryddes opp i slik at jeg har en reell sjanse til gjennomføring. Denne uka er det ikke spesielt mye rom for uforutsette ting som kan dukke opp. God planlegging kan forebygge masse, bare å holde hodet skjerpet!

Vesla har ikke noe mindre hektisk uke foran seg. I tillegg til alle fritidsaktivitetene må hun til tannlege og kjeveortoped som gjør at hun må ha fri fra skolen og ta masse buss i mellom stedene, en ordning som gjør meg kjempe irritert. Jeg var sterkt i mot da de la ned tannklinikken her på stede, og jeg er ikke mindre i mot det nå. Det er jo ungene som blir skadelidende, men det driter vel politikerne i as always!

Nå vel, planene er lagt og det er med erkjennelse om at det blir en uke som er noe krevende, men ikke uoverkommelig. Vesla og meg er disiplinerte når vi må, og denne uka må vi, men før vi tar fatt på den skal resten av helga nytes max med god mat og en spennende fotballkamp som er viktig for om vi klarer sølvet. Nå gjelder det!

Fortsatt god helg, og heia Glimt 💛

2 kommentarer

2 thoughts on “Det har vært litt av ei tid!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.