Det er bare sååå 2017 altså!

Categories Blogg

Vesla har fikk beskjed om å rydde rommet. Det er ikke det at jeg er spesielt streng, men jeg er sta og utholdende. Rommet skal ryddes ellers blir det konsekvenser. Virker ikke som det gjorde særlig inntrykk. Hun som flere andre i familien er dyktig på prokrastinering, så det er stadig utsatt. Hele tiden andre ting som måtte gjøres først.

Hun har en viktig avtale med drømmemannen sin (pappaen) så skruen ble noe strammere da jeg sa jeg ikke ble å kjøre henne før rommet var tatt. Vesla FRESTE da hun gikk inn på rommet. Hun så på meg med blikk som kunne, om ikke akkurat drepe, så hvertfall påføre meg både hemorider og solid halsbrann. Det skal sies at truslene funket! Hun kjeftet og raste mens hun ryddet, men tross alt ryddet hun. Jeg er visst nok den verste av de verste.

Døra gikk opp og den vakre unge furien kom ut. Jeg lurte på hvor hun skulle?«Æ ska hent en pose til søppel. HEIDI!» O’boy! Heidi til og med, og med solid trykk på navnet mitt. Okay, så var hun åpenbart litt over middels harm over mamma’n sin. Det går fint tenker jeg, det er jobben min å være upopulær hos henne til tider. Jeg får godt betalt for den jobben når hun skjønner så godt det er å ha en anelses kontroll på rotet sitt.

Etter å ha ryddet litt mer, og furtet enda litt mer bar hun ut søppel og skitne fat fra rommet. Det var en anselig mengde, og jeg måtte anstrenge meg for å smile det fineste jeg kunne og si hun var flink. Brått gliste hun og dabbet til meg før hun utbrøt: «Åh nei! Æ dabba! Det e bare sååå 2017!»

Rommet er nå strøken og hun får derfor møtt drømmemannen til avtalt tid. Dessverre tenker jeg det blir plenty med omkamper om det rommet fremover, men både Heidi og mamma’n er klar til kamp, for sannheten er at jeg kniste litt da jeg tenkte på at jeg var akkurat like rotete da jeg var liten 😂

4 kommentarer

4 thoughts on “Det er bare sååå 2017 altså!

  1. Heia. Har du sagt det til henne, at du var like rotete :)? Men skjønte ikke hva “dabbet” betyr. Fin mandag til deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.