Jeg har møtt min overkvinne

Categories Blogg

Jeg har vært den ubestridte ener med svart belte i shopping over mange år. Det har resultert i masse unødvendige duppeditter og klær, men også en slunken moro-konto til tider.

Etter å ha kjørt Vesla til drømmemannen havnet jeg på bytur med en venninne. Her skulle det shoppes! Visakortet skulle jaggu få en oppvarmingsrunde før jeg skal til Oslo.

Vi startet med en god lunsj, for det er viktig å fylle på med energi før man drar ut på ei strabasiøs økt. Jeg har ko noen favoritt butikker som jeg slepte venninnen med inn i. Det ble shoppet og shoppet og shoppet! Problemet var bare at det ikke var meg!

Jeg fant ikke noe som fristet, men hun som hevder hun ikke liker å shoppe fant alt! Rett før vi avsluttet fant jeg ei arbeidsbukse og en topp. Nesten så jeg var litt trist der jeg tuslet med en enslig pose mens venninnen så ut som hun var julenissen klar til å forlate Nordpolen på julaften.

Vi ble avbrutt i shoppingrunden og måtte hjem et ærend, før vi dro ut på nytt tokt i en annen del av byen. Der shoppet hun enda mer! Nå var også jeg blitt varm i trøya og spurte betjeningen om de hadde restaurant puter. Nei, det hadde hun aldri hørt om, men hun lo litt da hun sa hun hadde hotell-puter om det var det jeg mente. Det var akkurat det jeg mente, og det fikk jeg.
Venninnen også, men hun fikk sofa, sengetøy og putetrekk i tillegg. Jeg skjønte jo at mitt ubestridte svarte belte hang i en tynn tråd da vi kom hjem.

Vi spiste middag sammen og hadde varetelling på hva vi skulle ha kjøpt mot hva vi faktisk hadde kjøpt, og jeg ble ille til mote da jeg oppdaget at jeg hadde glemt alt. Jahhh… da var det bare å sette seg i bilen igjen og dra tilbake.

Etter tredje tur til byen på en dag gir jeg opp. Jeg som regjerende mester bøyer meg i støvet og anser meg som slått. Beltet er herved overlevert venninnen. Jeg har møtt min overkvinne!!! Trøsten er at jeg fortsatt har en velfylt konto når jeg drar til Oslo, og jeg reiser ned med to store,  nesten tomme kofferter..

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg har møtt min overkvinne

  1. Jeg har også svart belte egentlig. Men på tur til Polen med en venninne måtte jeg også se meg slått. Hun kjøpte MIN koffert full med ting til vi skulle reise hjem 😀

  2. jeg har aldri vært flink i shopping. Skal jeg kjøpe noe utenom det man må ha må jeg ha hjelp. Enten min datter eller gjerne turnvenninner når vi er på tur.
    De klærne jeg liker best har jeg funnet på bruktbutikker eller kjøpt via facebook og det kan neppe kalles shopping.
    Du finner nok noe i Oslo når du har med Vesla til å inspirere deg.

    1. Ja, skal sørge for å ha på gode sko når vi er ute å går!
      Jeg liker helst å se masse før jeg kjøper noe, for jeg kjøper bare når det er noe jeg trenger eller virkelig har lyst på. Jeg skal se etter sko, for jeg synes det er litt lite skobutikker her i Bodø.

  3. Du hadde med venninnen din slik alltid jeg har det på shopping med snuppen min. Han finner og finner. Jeg finner sjelden og aldri. Synes klesbutikker for gutter og menn er blitt boooring, sko er enda mer booooring. Første tiåret etter millenium var det mye bra, til og med sko. Nå blir jeg litt trist, for jeg elsker klær. Er du godt kjent i Oslo når det gjelder klær? Skulle gjerne funnet noen kule sjapper, men jeg vet jo hovedsaklig bare hvor kjøpesentrene er, og HM, Carlings, Dressman og slikt tar nesten livet av meg. Hahaha.. bare nesten 😜

    1. Jeg er ikke godt kjent, men vet hvor jeg finner Zara og New Yorker (Lillestrøm) men må dit for der er favorittene. Ellers så elsker jeg å finne små butikker som ikke er typ kjeder, det man finner det lille ekstra ikke alle har. Klær er fantastisk morsomt å kjøpe, men jeg bruker litt tid på å finne det jeg virkelig har lyst på.
      Sko derimot 😍 My passion!!!! Det skal jeg kjøpe hvis jeg finner, for det er et kjedelig utvalg her oppe. Har en butikk på Majorstua… Åhh.. Det gledes 🤩

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.