Kredittvurdering: Ikke godkjent!

Categories Blogg

Nå er jeg sikker. Helt sikker! Jeg skal bo i Fort Knox!

Jeg har bestilt sikring i hele huset. Brann og tyveri, og ikke minst sikring på generelt grunnlag. Her kommer ingen inn eller ut uten min tillatelse. (Hvor feil hørtes ikke det ut?)

Adgangskontroll og overvåkning med kamera etc. Konsulenten som gikk over huset forsikret meg om at kamera ikke begynte å gå umotivert, så jeg kom ikke til å bli overvåket mot min vilje. Akkurat som det var noen fare for at de skulle se noe jeg ikke ville de skulle se? Snilleste jenta i gata liksom..😂

Problemene startet da de ikke fikk en godkjent kreditt-sjekk på meg. Det virket som damen som ringte var mer forlegen enn meg. Jeg ble bare forbauset. Men kunne jeg ha pådratt meg en betalingsanmerkning jeg ikke visste av?
Jeg ringte for å sjekke opp, og det var ikke så galt likevel. Et parkeringsgebyr fra 2017 var ikke merket som oppgjort, men det var betalt, så det var ikke lengre reelt, så anmerkningen ble fjernet.

Likevel må jeg jo si at det forbauset meg litt. Jeg har nemlig refinansiert lånene mine, byttet bank og opprettet andre abonnementer siden 2017. Det tok altså 3 år før det ble oppdaget. Kanskje ikke så rart man blir gjeldsslaver når man tenker på at jeg fikk refinansiert gjeld på over 2 mill, ikke EN gang, men TO GANGER i løpet av de tre årene?

Altså million-lån kunne jeg glatt få, men abonnement på sikkerhet og brann var jeg ikke skikket til å få. 😂

Godt tegn på at selskapet jeg bruker er nøye om ikke annet. Godt utgangspunkt!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kredittvurdering: Ikke godkjent!

  1. Haha, det er ganske utrolig. Er det lenge siden du fikk refinansiert?

    Leser på https://www.xn--forbruksln-95a.no/refinansiering/ at det er forskjell på refinansiering. Og at om du har betalt ned lånet du allerede har, så kan du øke rammen på nytt. Kan det være derfor de ikke gjorde så god sjekk på deg?

    Jeg oppdaget også selv en anmerkning som ikke var slettet. Kredittsjekket meg selv på https://defero.no/ Tok kontakt med firmaet det gjaldt og den ble slettet. Men det er jo litt spesielt man må passe på det selv, når det blir skrevet slike betalingsanmerkninger slettes automatisk etter det er gjort opp.

    1. Fikk refinansiert i sommer, men verste var at jeg kjøpte ny bil og har lånet hos bilforhandler og kredittsjekken gikk glatt gjennom, og dager etter ringte første firma og fikk fortsatt opp betalingsanmerkning 😂 Har sjekket selv, og finner ingen. 🤷🏼‍♀️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.