Last Updated:

Dagen i bilder

Categories Blogg

I går var det full action utenfor jobb. Det suste F16 over himmelen hele dagen. De er så tøffe! Jeg måtte ut å se, og ikke minst prøve å få et bra bilde, for snart er de borte. Flybasen skal flyttes til Ørland. Da er det best å få foreviget flyene før det er for sent.

På ettermiddagen var det bare å nyte hjemme. Jeg slikket sol, og Vesla gjorde plikter. Sånn liker vi. Ja, eller ut fra ansiktsuttrykket på Vesla er det vel mest jeg som liker det. Uansett var det 28 grader i skyggen, og på terrassen var det sikkert 40. Det var så varmt at jeg måtte legge meg på bakken for å få litt luft!

Jeg liker varme med høye temperaturer hvis jeg kan ligge på ei strand å få paraply-drinker servert på solstolen. Det er ikke like sofistikert når man puster og peser som en strandet hvalross, og bare har vann som leskedrikk. Hvor er nærmeste strandbar??

Plutselig skyet det over. Det ble ikke kaldere, men desto mer lummert. Var det torden og lyn i lufta, eller bare regn? Jeg fryktet at det kom til å bli vesentlig kaldere, og gledet meg faktisk litt til det. Det var så tørt i marka, så det trenges litt vann nå og da.


Vi slapp unna torden, men herlighet som det regnet! Det var 3 liters dråper som ramlet ned fra himmelen. Skal si slusene åpnet seg. Plutselig bare ramlet vannet ned, og det var svalende. Deilig forfriskende rett og slett. Helt perfekt, og det renset opp den klamme lufta.

Det var en nydelig dag, og i dag melder meteorologene om en ny varm sommerdag med opp til 29 grader, og ikke minst torden og lyn! Da skal jeg ut å ta bilder!

3 kommentarer

3 thoughts on “Dagen i bilder

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.