Hvor mye verre kan det bli?

Categories Blogg

I går hadde jeg funnet frem en nydelig blå chiffon-kjole, med stort paisley mønster. Siden kjolen er så tynn har den en lys blå underkjole. Den er så pen! Kanskje en tanke kort, men jeg tenker det våger seg likevel. Er det sommer i nord må vi benytte anledningen til å få brukt sommerkjolene. Det er liksom ikke hverdagskost å kunne sprade rundt i florlett sommertøy. Snakk om å føle seg helt smashing når man går på jobb. Dressed for success.

Jeg begynte arbeidsdagen lenge før de andre, ja sikkert lenge før de andre vurderte å stå opp også. Når jeg ikke trenger å vekke Vesla har jeg god tid om morgenen, og kan begynne tidligere og ikke minst, gå hjem tidligere. Det er en perfekt ordning på varme sommerdager.

I halv to tiden var tiden inne til å forlate museet. Da var det full aktivitet på hele anlegget. Masse besøkende som hadde omvisning ute, det satt masse folk i kaféen, og enda flere som bare var å gikk tur i området. Jeg tok meg god tid til å si god ettermiddag til alle, og svinset litt rundt for å se at alt var under kontroll. En god sjef skal være synlig for sine medarbeidere. Det var så varmt da jeg kom ut! 27 varmegrader. Heldigvis var det en litt frisk bris så det ble litt svalt der jeg tuslet til bilen mens jeg hilste smilende på museets gjester. Rett ved bilene måtte jeg flytte meg ut av veien for en av håndverkerne våre kom kjørene forbi.

Han rullet ned vinduet og sa leende: “Du Heidi! At kjolen din har hengt sæ fast i sekken din, og du har på dæ svart truse!” Jahhh… Hva kan man gjøre annet enn å dra ned kjolen og trekke oppgitt på skuldrene. Det er et ordtak her oppe som sier “Fint skal det vær om halve ræva heng ute!” Mine tanker går til alle medarbeiderne som sikkert har fått varige traumer etter å ha sett sjefen sprade rundt med rumpa nesten bar. Vi får si at det var en ekstraordinær temporær utstilling som ble avviklet på museet i går. Det er dog ikke verre enn at jeg har på meg en ny kjole i dag. Er det sommer og varmt, så er det sommer og varmt og da skal sommerkjolene brukes om bakenden er bar eller ikke! Skamvett eier jeg overhode ikke!

10 kommentarer

10 thoughts on “Hvor mye verre kan det bli?

  1. Uff, det der kan jo skje da, men det beste er å ta det med et smil slik du gjorde. Når “skaden” er skjedd er det jo ikke annet man KAN gjøre. Ha en fin dag og du, kjempeflott i kjole er du 🙂

  2. Det er nok mange som har gjort det samme. Men den første som så burde gitt beskjed til deg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.