Last Updated:

Dagen før dagen

Categories Blogg

Nå er jeg litt små stresset til tross for at jeg føler jeg har kontroll. Kanskje det er derfor jeg er stresset? Hva har jeg glemt egentlig?

I dag er det dagen før dagen, og jeg må få unna en hel masse stryking av bunadskjorter, sjekke uniformen til Vesla og stryke kjolen hun skal ha etter at hun er ferdig med sin dyst. Jeg må bli ferdig med de hersens kakene, og preppe lammelåret. Og ikke minst stryke flaggene. Jeg skal få ferdig alt før kvelden kommer, for i morgen er dagen!

Neida! Har ikke blingsa på kalenderen og lever i villfarelsen om at 17.mai er i morgen. Men jeg blir 50 år i morgen! Halvveis til 100…

I går kveld satt jeg med småjentene og ekstra datteren og hadde en über hyggelig kveld, men da jeg la meg ble jeg liggende å tenke over hva jeg har opplevd i løpet av disse 50 årene. Det er mye jeg ville ha ugjort, men fy fader så mye jeg er stolt over også.
Familien er min er min store stolthet! Fem fantastiske mini-me, tre jenter og to gutter. En bonusdatter og en ekstradatter. To nydelige barnebarn og to herlige svigerbarn.

I morgen skal de fleste hit på middag. Vi blir 10 til bords, og det gledes. Da skal vi få tid til å spise litt god mat og hygge oss. Endelig får jeg de fleste av mine samlet. De kommer for å feire mamma’n sin. Man kan bli mjuk om hjertet av mindre.

Alt skal være ferdig i kveld, for det jeg ikke rekker gidder jeg ikke stresse med. Jeg blir tross alt 50 år, og da er jeg så gammel at jeg driter i om ikke alt er strøkent rundt meg. Det viktigste er at vi får ei fin stund sammen!

Fikk en liten dagen før dagen før dagen gave hos storjentene i går. Heldig for meg at jeg har sånne fine i livet mitt ❤️

2 kommentarer

2 thoughts on “Dagen før dagen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.