Da var dommen klar!

Categories Blogg

Ja, da var jeg ferdig hos doktor dyregod, og det er visst bare å begynne å heve vrakpanten!

Jeg var relativt frisk da jeg dro inn til legen, bare noe små-tjafs tenkte jeg. Så feil kan man ta altså. Det ble et langt møte, masse prøver og mye sykdomsprat. Kjedelige greier!

De må faktisk like meg ganske godt på legekontoret, for de har tinget møte med meg om ei uke allerede.
Jaja, det er hyggelig personell så det går nok fint skal du se. De har visst planer om å knytte varige forbindelser.

Helt klart er det dog at jeg må på slanker’n. Vekta der inne på laboratoriet var nådeløs, og tror du jaggu ikke jeg var krympet på høyden i tillegg. Hva pokker er det for noe? 2 cm mindre enn forrige  gang de målte meg. Seriøst!

Jeg har ombestemt meg! Det er ikke noe sjarmerende med å bli gammel! Dette gidder jeg virkelig  ikke! Nå skal jeg for alvor på søken etter ungdomskilden. Blodtrykket var skyhøyt, og jeg måtte sporenstreks inn å få tatt EKG.
Jeg fikk ikke gjort halvparten av hva jeg hadde planlagt, men han der fastlegen la til en hel masse.

Neida, jeg er ikke redd for at jeg er syk, men det bekymrer meg at blodtrykket øker. Det betyr at det må livsstils endringer til. Mor må få et bevisst forhold til hva som går inn i munnen, også må det fysisk fostring til. Ikke lett gymping men faktisk cardio-trening.

Jeg klaget litt til legen over at jeg kom inn frisk og gikk ut «syk», men han mente at hvis jeg kom på hel-sjekk hyppigere enn hvert 5. år, slapp jeg slike opplevelser..

Hvis det har vært stort press på fastlegene, har åpenbart IKKE jeg vært årsaken til det i såfall!

2 kommentarer

2 thoughts on “Da var dommen klar!

  1. Jeg var også 1 cm lavere enn i 30-årene 😀 Greit. Jeg er 177 likevel. En på jobben min var blitt 10 cm lavere han, det er litt å klage på 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.