Last Updated:

Mamma’n til Vesla må EU godkjennes av helsevesnet

Categories Blogg

Det hendte i de dager at det kom befaling fra kreftregisteret at alle damer må sjekkes for uhumskheter, eller rett og slett EU godkjenne beplantnings-organene. Det til tross for at det er nedlagt produksjonsområde.

Det er vel ikke noen som synes det er spesielt lystig å ligge med tissen til værs mens legen sjekker, men må man så må man. Det var egentlig bra at jeg fikk meldingen om at jeg måtte bestille meg time hos legen, for nå begynner alderen å sette sitt preg. Jeg er ikke like lett og ledig som jeg engang var. I hele tatt er forfallet merkbart.

Da jeg bestilte time, gjorde jeg det via melding på pasientsky, og skrev ned hva jeg måtte få sjekket. Det ble ei himla lang liste, og jeg hintet frempå at de kunne sette av en dag eller noe sånt. Jeg fikk til svar at de kunne sette opp dobbelt time, og ta det de rakk. Jeg følte nesten som helsesekretæren egentlig mente jeg burde bli avskiltet på stedet.

Jeg har vel ikke akkurat hatt den beste erfaringen med gynekologer, og jeg må innrømme at det har satt sine spor, og jeg gruer meg litt. Da mener jeg fordi det er kleint!

Siden timen er litt ut på dagen i dag skulle jeg se over meldingene jeg hadde sent inn, og da jeg leste siste fikk jeg det helt klart for meg hvorfor jeg ikke burde multitaske så mye som jeg gjør.

Jeg skrev nemlig en liste over ting som måtte gjøres hjemme, samtidig som jeg ramset opp hvorfor jeg trengte legetime. Jeg lurer på om det er noen menn i hvite frakker som står klar til å hente meg når jeg kommer dit? Det som er helt klart, er at min lege definitivt kommer til å spørre meg om jeg er noe  stresset for tiden..

Ja, jeg gleder meg ikke så mye mer for å dra til legen nå, for å si det sånn.

Men er det noe jeg vet, så er det at man MÅ sjekke seg. Jevnlige kontroller kan redde liv, og gjøre en stor forskjell på hvor hardt man blir rammet om man først er syk!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.