Da ble det natt igjen..

Categories Blogg

I går var første skoledag for Vesla. Etter jula riktignok. Det var et sprudlende fyrverkeri som gledet seg til ny skoledag. Hun var oppe før klokka ringte, og skulle bare lage litt skolemat da jeg dro. Tre minutter før det ringte inn, ringte hun meg.

-Nu går æ!
Hun har åpenbart ikke noe nyttårsforsett om å komme tidsnok på skolen i alle fall, men glad som ei lerke og full av energi.

Jeg jobbet som en racer hele dagen. Boblet over av energi!

I dag kom smellen. Vi sleit med å komme oss opp da klokka ringte. Begge bleik om nebbet. Helt tydelig tegn på for lite søvn. Jeg skjønte alt da at dette kom til å bli en beintøff ettermiddag der det kom til å bli hard kamp om å holde seg våken. Både for Vesla og meg.

Vesla lå på sofaen og så på serie etter at lekser og middag var unnagjort, og jeg ryddet litt. Jeg kunne se at hun sank mer og mer ned i ullteppet.

-Ikke sov! tordnet jeg til henne. Hun kom seg halvveis opp før hun begynte å sige ned igjen. Øynene var så tunge. Så gled de igjen.

-Ikke sov! Gå ut å få dæ litt luft! Nei, det ville hun ikke, og så sank hun ned på sofaen igjen. Sånn gikk det ei stund. Hun holdt på å sovne, og jeg maste henne opp. Tilslutt fikk jeg henne helt opp i sittende stilling, men hun var noe gretten.

Ei venninne ringte og meldte sin ankomst og godt var det, for da hadde jeg plantet rumpa mi godt ned i sofaen og kjente at øyelokkene mine søkte en dobbel-date med Ole Lukkøye og Jon Blund. Både Vesla og jeg våknet litt til liv, og jeg fant det fornuftig å få i meg litt kaffe mens hun var der. Hun dro klokken åtte og halv ni var Vesla i seng og jeg skulle bare strekke meg litt på sofaen. Bare litt, for det skulle være tidlig kveld her i huset.

Jeg tror jeg sovnet mens jeg tenkte tankene, og våknet ett par timer seinere og skjønte kjapt at dette ikke var helt heldig. To timer søvn, koffeinen begynner å gjøre seg i kroppen, og jeg kjenner jeg har et solid anfall av laken skrekk. Dam di dam di dam! Gjett hvem som kommer til å være trøtt i morgen tidlig også??

Jeg innser at jeg er og blir ekte B-menneske, så nå går jeg å legger sammen litt klær. Riktig god natt til dere alle med god søvnrytme. Jeg misunner dere alle sammen 🤗

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.