Blir jeg årets mamma-blogger?

Categories Blogg, Blogg-Heidi, Hverdagsliv

Ja, nå er det noen timer igjen av avstemmingen på hvem som blir årets vinner av den gjeve Gryxen-prisen, som årets mamma- eller pappa blogger. Hvem skulle tro det når bloggen ble opprettet nærmest som satire?

Som fembarnsmor, alenemamma, i fulltidsjobb og med aktive unger som krevde oppfølging med skole og fritidsaktiviteter, føltes mange av innleggene til de store influenserne på den tiden, som et regelrett hån mot oss som lever i realitetens verden. Det glansbildet som ble vist frem, har utrolig lite med den virkeligheten jeg levde i. Litt ironisk valgte jeg å kalle bloggen for Livet med Vesla, fordi jeg planla at jeg skulle fremstå som mamma’n til Vesla… Get my point?

Anyways! Her står jeg å er nominert til akkurat den prisen jeg agiterte så masse mot. Ironisk! Men siden Gryxen-prisen henger så høyt hos meg, må jeg bare bøye meg for merkelappen jeg har fått!

Hvis du synes bloggen er verdig til å vinne, kan du stemme med et innlegg direkte på avstemmingen, eller skrive e-post til juryen.

14 kommentarer

14 thoughts on “Blir jeg årets mamma-blogger?

    1. Ja, på en måte. Jeg prøver å være en motpol til glansbildene. Men noe interiør og oppstyltet bilde av det å være forelder får man ikke på denne bloggen. Så får det være opp til hver og en å bedømme 😊

  1. Jeg stemte dessverre ikke på deg i denne omgangen. Du fortjenter en🏆Så du får den her heller. Tusen takk for mange fine innlegg🥰Stemmen i år måtte jeg bare gi til hu på hjul. All oppmuntring hun kan få, håper jeg hjelper litt❤️

  2. Det er jo ikke de respektive kategorier, -som f.eks mammabloggere og mote/skjønnhetsbloggere, i deg selv som er hhv tomhjernet, overfladisk og/eller tvers igjennom giftig, men snarere at de var overrepresentert av giftige bloggere.
    – Om vi f.eks ser på Lena Lykke, har jo hun en masse ‘rosa’ innkludert i bloggen sin, uten at det hverken blir ‘tomhjernet’ eller giftig av den grunn! – Og tilsvarende er det den vesensforskjellen mellom den fremstillingen av hverdagslivet- og de medfølgende bildene som f.eks Anna Rasmussen og Fotballfrue representerer på den ene siden, og det som utkommer på din blogg på den andre som sørger for at de blir giftige og ikke du.
    – Når sant skal sies, kan det vel knapt bli noe mer anerkjennende pr. d.d enn å bli hedret i nettopp denne kategorien som gikk raka vegen fra de mest leste- til de bannlyste og utskjeldte i løpet av et par-tre skarve måneder! For å få anerkjennelse som ‘mammablogger’ i det herrens år 2023, så krever det at du har kommet deg igjennom et satans så trangt nåkøye, for å si det sånn! – Ergo vil jeg vel faktisk gå så langt som til å si at den heder som følger det i det hele tatt å bli nominert i den her kategorien er en pris i seg selv! 🙂

    1. Det er en ære å være nominert til årets mammablogger, særlig siden denne ble etablert som en protest mot de etablerte mammabloggerne som regjerte. Men, jeg står for bloggen min og det den er og er veldig glad for nominasjonen ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.