Blind blogging

Categories Blogg, Hverdagsliv

Du har garantert hørt om blind date, men nå skal jeg introdusere deg for blind blogging. Det er når halvgamle damer leser innlegg og ikke får med seg poenget fordi de ser så dårlig, og når de i tillegg skal skrive et innlegg som er så spekket av skrivefeil at det nesten får en helt annen betydning enn det som var meningen. Jeg er master innenfor det siste.

Jeg ler godt her jeg sitter. Ler og tenker at nå kan jeg ikke lengre skjule alderens forfall, og jeg har frivillig avslørt det for alle lesere av bloggen. Jeg har fått skikkelig mye dårligere syn! Det gjør ikke saken bedre ved at jeg skriver 90% av innleggene på en liten iPhone. Skrivefeilene er blitt mange og sære! Det er litt ironisk når jeg ikke kan fordra å lese tekster med skrivefeil selv.

Synet er blitt vesentlig verre de siste månedene, og jeg har vanskeligheter med å se ting på nært hold. Heller ikke har jeg lengre lange nok armer. Om jeg holder et dokument, en bok eller telefonen på strak arm, er det fortsatt uklart. Det er garantert på tide med en ny tur til optiker, og denne gangen tror jeg nok at progressive briller ikke bare er et alternativ, men et absolutt must! Det er så ille at jeg av og til skvetter når jeg kommer inn på badet og ser meg selv i speilet, for jeg kjenner ikke igjen personen jeg ser. Nå kan det også ha noe med at alderen setter sine spor på den som ser tilbake fra speilet også, men jeg innser at falkeblikket er blitt noe uklart.

Her om dagen lastet jeg inn et bilde til et innlegg, og først da jeg fikk det inn i innlegget så jeg at det var et bilde som ikke var i nærheten av det jeg trodde jeg så. Heldigvis hadde jeg ikke postet noe da jeg oppdaget det, men det var nære på.

Nei, jeg må nok lese bedre korrektur fremover, og tenker at jeg får unngå å bruke telefonen til blogging. Det vil nok løse noen av utfordringene, for skrivefeil er flaut når jeg får så fnatt av de selv!

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Blind blogging

  1. Progressive briller er ett funn. For meg er de livsviktig. Jeg har også progressive data briller.

  2. Du er vel en av de som har færrest skrivefeil og skriver best og mest forståelig norsk. Ta det fra meg, jeg får mer enn fnatt av mangelen på korrektur på blogg.no. Får oss bloggere til å fremstå som analfabeter. I tillegg har man de som ligger på nivå med toppen tredje klasse i grunnskolen, og de gjør ingenting for å forbedre på grammatikken sin. Skal man poste noe offentlig så får en gjøre det ordentlig, mener nå jeg 🐰 lykke til hos optiker 🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.