Ferie er ikke alltid morsom

Categories Blogg, Hverdagsliv

Da er vi inne i innspurten til påska, og hvis dette er hva vi har i vente, klager jeg ikke. Påskeværet har innfridd så til de grader. Dette er til å bli lykkelig av!


Da jeg var på Veslas alder, for en mannsalder siden, var det alltid noen som hadde hjemme-alene påske. Da var det fest og moro på oss unge, og jeg regner med at det er det samme for dagens generasjon ungdommer. Jeg ville ALDRI dra på påskeferie, men mor og far tok nakkegrep på meg og dro meg med. Det gjorde de sikkert lurt i..

Merkelig nok er det ikke sånn med Vesla. Vi er stort sett alltid på familiehytta med mor og far i påska. Det er så koselig. I går uttalte Vesla følgende: «Æ ælske påska for da kan æ si vi skal til besteforeldran mine, og slepp å bestem mæ for å ha mamma- eller pappa påske!»

For disse skilsmisse-barna som er så store som Vesla, er det ofte i skvis mellom hvem de skal velge å være med i høytider og ferier. De føler ofte de må velge bort en av de som de er glade i. Da er plutselig ikke de stundene like fine lengre, og ferien ikke nødvendigvis noe de gleder seg til..

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Ferie er ikke alltid morsom

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.