Blakk-fredag igjen

Categories Blogg, Hverdagsliv

I dag har jeg ferie! Faktisk skal jeg ikke jobbe en eneste fredag før vi kommer til 2024, så fra nå er fredag som helg for mitt vedkommende. Stor er lykken for det, for det har vært mildt sagt en hektisk høst, men man skal jo kjenne at man lever!

Så hva gjør man når man når man har ferie da? Jeg har shoppet julegaver. Neida, ikke fordi det er blakk-fredag, men fordi det rett og slett nærmer seg jul. Når det skal ordnes gaver til foreldre, barn, barnebarn, svigerbarn, søsken, tantebarn og venner blir det noen stykker. Da er det godt for lommeboka å spre det over tid. Blakk-fredag kan fort bli til blakk-jul om man ikke passer seg litt. Det vil vi jo helst unngå.

I år skal jeg lage litt av julegavene selv. Det blir fint. Problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal lande på å lage. Jeg har ikke stamina nok til å fullføre 100% når jeg begynner på noe, hvis det tar litt tid. Eier ikke tålmodighet. Jeg har mange tanker, men får ta det som det kommer.

Denne feriedagen skal jeg ta med meg pels-prinsessa til dyrlegen. Hun er blitt så tjukk at jeg må sjekke at hun ikke har fått i seg noe hun ikke har spist.. Kan hende det blir små pels-babyer under treet til hele familien! Det hadde vært noe?
Jeg håper for Guds skyld ikke hun skal ha valper, for da er det bare en uke til de kommer, og jeg har aldri vært bort i valping. Jeg har INGEN anelse om annet enn at jeg må gjøre klar valpekasse på en lun og rolig plass. Det må være trygt og rolig rundt den. Hvor skal det være i dette kaos-huset liksom?

Nei, jeg håper hun bare er innbilt gravid, ellers kan dette bli et langt lerret å bleke for henne og meg. Trøsten er at i verste fall blir årets julegaver en stor hit hos familiens barn. En liten valp levert på nyåret!

2 kommentarer

2 thoughts on “Blakk-fredag igjen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.