Last Updated:

100 % Valgoppslutning!!!

Categories Blogg, Hverdagsliv

Da har jeg stemt i kommunevalg, fylkesvalg, kommune bydelsutvalg og ved kirkevalget. Er det da noen flere valg jeg skal ta i samme slengen?

Jeg håper at alle gjør sin borgerplikt, for det er viktigere enn noen sinne, og jeg mener de som ikke bruker stemmeretten sin ved valget, heller ikke kan komme å sutre senere. Da er det løpet kjørt for de neste to årene!

I tillegg har jeg fått full pott på mamnapoeng i år. Jeg har nemlig 100% valgoppslutning blant ungene. 100%!! Det er sikkert mange som kan si det samme, men har de fem unger??

Vesla har stemt på skolevalget, og det lover godt for fremtiden. De andre ved kommune- og fylkesvalget. Og det dagen før dagen! Flinke ungene mine. Jeg konstaterer at jeg er en vellykket mor. Avleggerne har forstått sin borgerplikt!

Vi i familien begynner jo å bli noen stykker, og bedre enn 100% valgoppslutning blir det ikke! Når vi stemmer, utgjør vi jo noen stykker, så jeg har gjort mitt for å sikre en god deltakelse. Jeiiiiii meg!

Ok! Litt frivillig tvang, men gode vaner MÅ innlæres!

8 kommentarer

8 thoughts on “100 % Valgoppslutning!!!

  1. Er så enig med deg,dersom en ikke bruker stemmen sin ved valg så kan en heller ikke klage på de som styrer.Alle mine unger har stemt og jeg har også fem stykker🥰 Godt valg😃

  2. Veeeeel, jeg heller litt mer mot hva Kokkejævel har skrevet i sitt innlegg i dag. Det blir litt dumt å stemme bare for å stemme liksom, stortingsvalget vant jo Ap på at det er vanlige folks tur, tur til hva? Og Sp skulle jo aldri godkjenne bensinpris over 20 kroner etc.. det blir litt dumt at en ikke har retten til å klage når en opplever en regjering/politikere som utgjør at en selv må betale plutselig 15k kr i måneden på boliglån som i utgangspunktet var 10k + økte matpriser, drivstoff, strøm, osv.. osv.. alle har lov til å klage så lenge politikere lyver. Hadde vi hatt redelige politikere så hadde saken stilt seg annerledes. Jeg skjønner godt at færre stemmer.

      1. Jeg selv brukte det mantraet før, «kan ikke klage hvis du ikke har stemt». Men som sagt, jeg skjønner godt at folk avstår når man stemmer på et parti som faktisk gjør motsatt av hva de lovet. Jeg selv har seff stemt, det gjorde jeg med en gang jeg fikk mail, så tro meg, det vil komme klager fra denne kanten 😜🐰

  3. For meg, er det fullstendig utenkelig ikke å avgi min stemme ved valg. Jeg har blitt flasket opp i et hjem der det å stemme ikke var ansett som en rett, men en borgerplikt, og den innstillingen har blitt værende 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.