Last Updated:

Vesla vil satse

Categories Blogg

Vesla er drilljente. Hun har drillet noen år nå, og i år er hun eldst av de yngste. De andre i hennes aldersklasse er sluttet. Vesla vurderte også å slutte, men er altfor glad i dans til å gi seg med det første. Så hun bestemte seg for å gi det ett år til.

Hun har drill-trening onsdager fra kl 17.30 til kl 19.00 og da jeg hentet henne kom hun løpende ut og sa at instruktørene ville snakke med meg.

Hun har fått tre nye instruktører, så jeg tenkte de kanskje bare ville hilse på. De ville jo det, men de ville også at Vesla skulle få trene med de store jentene. Vesla gliste fra øre til øre. Det betyr at hun får tre timer mer trening i morgen, og hun skal få trent på egen solo. Jeg vet hvem som må følge opp, men jenta var så spent på svaret at hun ikke klarte å stå i ro. Hvordan kan man si nei til noe sånt? 🥴

Det betyr at Vesla har 2,5 time håndball-trening og kamper i helgene, 1,5 time korøvelse, 1,5 time innebandy og 4,5 time drill i uka. Det er mye å følge opp for henne som er bare 11 år, men sabla mye logistikk for mamma’n også. I tillegg kommer lekser og venner..

Vi ble enige om å gi det et forsøk, men ser jeg at det blir for mye for energi-bunten min, forbeholder jeg meg retten til å si at nok er nok.

Drillstav innendørs her hjemme er forbudt, så hun må øve i hall eller utendørs. Forbudet kom etter at vi endte opp med knust glass i peisen og en ekstrakostnad på noen tusen..

Entusiasmen er på topp selv om det er bikkje-kaldt ute. Hun hadde bestemt seg for å få til et kast, og jeg snek meg etter med telefonen! Stor var lykken da hun fikk det til helt perfekt!

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.