Last Updated:

Velsigna du dag over fjordan

Categories Blogg

I kveld er det julebord med jobben, og før noen begynner å be meg se på kalenderen, må jeg få informere om at vi har gått bort fra den gregorianske-kalenderen, og over på covid-kalenderen. Altså julebord etter smittevern-bestemmelsene.

Julestemningen er på topp utenfor stuevinduene. Not! Det virker som himmelen har åpner alle slusene, og siden det er plussgrader, bøtter det ned med regn. Vind er det alltid i Bodø, men i dag er det litt ekstra av det også. Vet ikke helt hva jeg skal si om den julestemningen..

I innbydelsen til julebordet stod det at antrekket var fin-fint, så nå må altså jeg til byen for å se om jeg finner meg en fin-fin tørrdrakt og svømmeføtter! Accessoriet må jo bli dykkermaske og snorkel!

Neida, jeg har funnet frem julekjolen, og skal selvfølgelig strigles som man bruker før et julebord. Tradisjoner er tross alt viktige, men siden jeg har alderen mot meg, er det bare å sette i gang. Selv Askepott trengte jo tid til å bli ferdig, og hun hadde til og med magi!

PS! Alle nord for polarsirkelen anbefales å holde seg inne med mindre du har svømmeknappen, for i dag er det meldt ei atmosfærisk elv! Må du absolutt ut, så bruk redningsvest!

Da ønsker jeg bare alle sammen en herlig lørdagskveld og en riktig God Jul!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.