Veien til rikdom og berømmelse

Categories Blogg

Skal si det er mye styr å ha en blogg og styre all berømmelsen altså! Det er ikke bare bare å flyte på livets medgang..

Fra jeg dro fram tastaturet første gang, har det vært en evig dans på roser. Annonse-millionene bare ramlet inn og det var så fullt på kontoen at jeg måtte få meg en ekstra,  å sette mer penger inn på. Selvsagt får jeg bil og reiser sponset. Skulle da bare mangle! Det har vært utfordrende å leve i rampelyset, og jeg har gjort ALT for å holde meg inkognito, og bruker inntil 2-3 timer i uka til å skrive autografer.

Jeg har blogget planmessig i ca 1 mnd av den totale tiden jeg har hatt bloggen. Det var på bakgrunn av idé-skisser, publiserings planer, og planer for annonsering. Alt var liksom greit og planmessig,  men du verden så kjedelig!!!

Det ble en skikkelig struktur fra dag én, men det varte ikke lenge før det ble kjedelig og jeg hadde lyst å skrive om noe annet. Jeg forøkte å holde meg til planene, men ga opp ganske kjapt. Skal jeg ha en blogg, må det være en som speiler det som rører seg i hodet mitt der og da. Annonser er det minimalt av, for jeg er definitivt ingen selger, og det er ikke så mye jeg synes jeg kan si eller mene noe om. Men jeg går all in når det er noe jeg virkelig har sansen for!

Det jeg skal frem til er at jeg overhode ikke blogger for ære og berømmelse eller millioner på bok. Jeg blogger fordi jeg synes det er gøy! De store inntektene glimter med sitt fravær, men det lever jeg fint med. Jeg vet det spekuleres veldig om mitt motiv for å holde på med dette, for det må vel være million-inntektene? Det er så enkelt at dette er min hobby! Enkelte ganger er innleggene preget av det som skjer her og nå, andre ganger samfunns-ytringer eller rett og slett mine grublerier.

Det som er helt klart, er at jeg ikke skriver for at jeg blir bedt om det, eller at jeg unngår tema for at noen blir støtt av det. Det betyr at dette er MIN blogg med mitt innehold.

Så hvorfor denne oppklaringen?

Det kan synes som noen tenker de har innflytelse på hvordan bloggen min skal drives og hva som skal skrives, men så lenge som de ikke er invitert som gjestebloggere så har de ingenting de skulle sagt. De som det refereres til i innlegg, er enten offentlige personer, eller det er innhentet tillatelse på forhånd. Er det andre som føler seg truffet, må de gå i seg selv og spørre hvorfor de tenker at innlegget var ment om dem.
Riktignok blir slike innlegg som dette veldig generell, fordi enkelte ønsker å rette kritikk via andre når jeg ikke responderer på det som kommer rett til meg, men grunnen til at jeg ikke responderer er at jeg ikke synes kritikken er velbegrunnet eller direkte usaklig.

Så! La meg få velte meg i rikdom og berømmelse i fred! Jeg har en blogg å skrive!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Veien til rikdom og berømmelse

  1. Well said!
    Noe inntjening har jeg imidlertid på bloggen, men jeg har et greit stykke igjen til millioninntekt og sponset Merchedes, for å si det sånn (haha).
    Har faktisk avvist tilbud om spons. Jeg lurer fortsatt på om jeg er vel bevart, men da dette kom, så slo det meg brått at en slik avtale kunne bety at man begynte å sette begrensninger for hva jeg kunne si og ta opp på bloggen, og for meg er hele hensikten med bloggen at den skal være mitt talerør, så.. 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.