Varslet mulig katastrofe

Categories Blogg, Fotball-supporter (Heia Glimt), Hverdagsliv

For tiden er livet litt bedre å leve, til tross for gangsperre i armene. Så langt har jeg ikke behøvd å gå ut å skufle snø de siste dagene. Han som brøyter hos oss i gata har gjort en god jobb. Riktignok har jeg en stor dunge med snø på plenen, men det overlever jeg. Innkjørselen var fri for snøfonner, og hvis prisen å betale er snø på plenen, så takker jeg gladelig ja.

Hele uka var det mer eller mindre buss-kaos til og fra jobb, men det skjønner jeg godt med det snøfallet som tross alt har vært de siste dagene. Jeg har vært blåfrosen av å vente på forsinkede busser, og når den omsider kom, var de så full at det å ligge i sardinboks ville fortonet seg som å være alene på Finnmarks vidda i forhold.

Her om dagen leste jeg i VG at det nå var ventet 25 cm snø på Sørlandet, og det var grunn til å sende ut farevarsel. Litt lengre ned i artikkelen stod det i en bisetning at det var tilsvarende ventet 50 cm snø i Lofoten. Da lo jeg høyt. Farevarsel på 25 cm snø er forsåvidt greit, men å da bare bagatellisere det dobbelte her nord? Er det da rart vi synes det er vel mye pistring sørfra?

I dag er det Cupfinale! Selveste Bodø Glimt mot Molde. Vesla og jeg er klare! Måtte dagen bli KNALL GUL! Heia Glimt!!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Varslet mulig katastrofe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.