Ut på byen med jentene og corona-smitte

Categories Blogg

Vi jentene dro ut på byen.

Vi visste ikke helt hva vi dro til, siden ingen av oss har vært på byen i corona-tiden. Det vi hadde hørt, var at vi måtte være forsiktige for ingen overholdt smittevern-bestemmelsene, og uteplassene er overfylte og en potensiell smitte-digel.

Jeg vet ikke hvor de har vært, men det kan seriøst ikke vært i Bodø-byen. Her var det ingen stor fare for smitte. Vi ble spritet ved ankomst, og da mener jeg ikke drikke, men håndhygiene. I døra fikk vi beskjed om at vi måtte avstå fra klemming og kyssing på andre.

-Seriøst! Hva gjør jeg ute da? Jeg måtte le litt, for vi var neppe kandidater til å kaste oss over et offer og kysse og kline på han i utgangspunktet, men point taken.

Deretter ble vi anvist bord, og fikk beskjed om å ikke gå mellom de øvrige bordene. Vi fikk bestille i baren selv, og vi fikk gå på do, bortsett fra det måtte vi være på vår anviste plass. Bordene stod med mer enn en meters avstand, og skulle man snakke med de på nabo-bordet måtte man skrike.
Vaktene anmodet de som forsøkte å gå i mellom, til å sette seg på plassene sine igjen.

Vi jentene hadde ei snill stund. Vi skravlet, mimret og lo, men ingen tvil om at det å dra ut i denne perioden er noe helt annet enn hva vi forventet. Det var faktisk litt rart. Jeg tror ikke det blir flere turer ut på meg før det løses opp på restriksjonene, for hensikten med å gå ut er jo å sosialiseres. Det ble det ikke noe av for vår del. Da kunne vi heller drikke litt vin hjemme, og vært litt mer avslappet. Ville vi sett på kjekke menn kunne vi bare lastet ned en dating app, og sveipet sammen. 😂

Vi deler i såfall ut roser til utelivet i Bodø, for god og trygg håndtering av smittevern. Vi var i de beste hender og overhode ikke i noen potensiell fare for smitte. Faktisk så trygge at det ble på grensen til det kjedsommelige for tre fremmadstormende damer, klar for litt adspredelse i hverdagen.

Årets tur på byen er overstått, så da er det vel ett år eller så til neste gang, ja hvis ikke jeg plutselig får en utferdstrang igjen da. Jeg vet i såfall at jeg er trygg på at sikkerheten min rundt smittefare er ivaretatt på best mulig måte.

5 kommentarer

5 thoughts on “Ut på byen med jentene og corona-smitte

  1. Jeg synes det hørtes bra ut jeg, at det var såpass “kjedelig”. Fordi verden ER ikke vanlig igjen ennå, og vi må ikke glemme det. Til vi har fått på plass vaksinene, så bør det være sånn som hos dere, og ikke sånn som enkelte restauran-steder i Oslo, hvor du må bruke eget spise-bestikk for å ta til deg gang nummer to på “sharing-menyer”. Bedre de er litt for nøye, for det er nok av “vanlig” folk som IKKE er det.. Redd det blir en smell til høsten igjen..

    1. Jeg tror også det kommer en 2. bølge med smitte til høsten, det er nok ikke over ennå på en stund. Vi var litt skeptiske til å dra ut, nettopp fordi nyhetene og SoMe fylles opp med advarsler om hvor skjødesløst smittevernet håndteres, men vi følte det som veldig trygt.

      Nå er ikke vi de som frekventerer utestedene særlig ofte, men det vi så var helt i tråd med FHI sitt smittevernregime.

  2. Det hørtes ut som de hadde full kontroll. Slik er det absolutt ikke alle steder🤷‍♀️ Ja, jeg også er redd det kommer til å komme en bølge nr 2 🤷‍♀️

  3. Vi har også vært “ute på byen” og opplevde det samme. Vi hadde det nu trivelig den stunden vi var der, og godt og bare SE andre mennesker 😂
    Det jeg tenkte på når vi var der, at vi fikk spritet hendene og geleidet til et ledig bord. Vel og bra, MEN, poenget forsvinner når du må gå til bardisken og bestille, og så skal drikken serveres ved bordet 😳 Både vi OG servitøren må jo gå mellom bordene…. og hva med en tur på toalettet?? Hvem spriter mellom hvert besøk der ??? Og der gjaldt jo heller ikke enmeters regelen… antar vi er “nærmere” andre mennesker på toalettskåla enn å gi en klem til en venn du ikke har sett siden tidlig mars ???

    Tenker at det i disse tider må være lov å ta med egen sprit på innerlomma eller i veska 😂😂😂

    Kyssing gjør jeg med mannen min, akkurat når jeg vil, og uansett hvor vi er 😂

    Vaksine tar tid, og i mellomtiden må vi bruke hodet 😊 Og så er det veldig koselig med “hjemmefest”. Jeg skal i alle fall ha med sprit om jeg skal ut en tur igjen 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.