Trives jeg med jobben min?

Categories Blogg

Jeg klarer meg alltid. Lander mirakuløst på beina, om enn noe ustødig av og til. I dag er en av de dagene der jeg roter ting til, men tar meg inn i siste sekund. Det har vært hender og føtter hele dagen, men jeg kom meg gjennom det viktigste.

Jeg har jobbet som en gal de siste dagene, for det er mye å gjøre på jobb. Ikke at det er noe galt i det, for jeg stortrives med det jeg gjør, og gleder meg til hver dag på jobb. Det er det ikke alle som gjør. På kontoret hos oss har vi en veldig lett og god stemning, og latteren sitter løst hos alle. Det gjør noe med arbeids hverdagen. Alt blir så mye enklere da.

Tenk på hvor mange som ikke har det slikt. Det er mange som blir mobbet eller holdt utenfor på arbeidsplassen. Mange som ikke får utnyttet sitt potensiale og går hjem misfornøyd hver dag. Det må være grusomt å tilbringe opp til 8 timer hver dag på en plass man ikke føler seg vel på. Det trenger ikke jeg å tenke på i så fall. Jeg stortrives med det jeg gjør.

Da jeg takket ja til stillingen tenkte jeg at å jobbe på museum kunne bli veldig statisk jobb. Kanskje jeg faktisk ikke kom til å være der spesielt lenge. Det er 5 år siden snart!!

Det er ikke mye statisk her. Organisasjonen er mer dynamisk enn mange, og ingen dag er lik. I dag har jeg jobbet med strategier for videre utvikling i tråd med anbefalinger fra staten og kulturdepartementet. Det er så gøy å få drodle rundt i sitt eget lille hode. Håper bare det blir noe vettugt ut av det.

Arbeidsdagen er ferdig, og her sitter jeg. Nå skal jeg hjem å få Vesla i gang med sine ting. Nytter ikke å hvile her..

Ønsker alle en aldeles nydelig dag, selv om været kanskje ikke er det beste.

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.