Tanker i natten

Categories Blogg

I natt har jeg fundert over mine kreative evner og evne til gjennomføring når det gjelder huset mitt. Ja, eller mangel på sådanne. Det kan ta nattesøvnen fra alle og en hver.

Det er sjelden jeg bruker tid på det jeg lykkes med. Altså det som blir bra. Tar meg ikke tiden til å kjenne at jeg mestrer, halser bare videre til meste utfordring. Jeg tenker ikke nødvendigvis på de store tingene, men alt i alt. Det er jo bare å prøve! Det er jo gøy!

Men med prøving kommer også feiling, og når det gjelder hus kan det koste dyrt.

Grunnen til at jeg ofte ikke oppnår forventet resultat er at jeg er tids-optimist, utålmodig og har utrolig lett for å være impulsiv å hoppe uforberedt inn i ting. Snarveier er også ett stikkord.

You Tube er tidvis min bibel, og uten den hadde jeg vært bunnløst fortvilet og ganske så rådvill. Det jeg finner der, blir veiledende og resten ender ofte med at jeg tar meg kreative friheter og får MYE mer arbeid enn jeg hadde planlagt.

Jeg vil bygge om litt i huset, og lå halve natten og fantaserte om hvor flott det kommer til å bli. Men først må jeg finne ut om banken er enig, og så må jeg søke til kommunen. Det har jeg aldri gjort før, så det blir spennende..

Forskjellen fra tidligere er at nå skal jeg tenke meg godt om, og være helt sikker på at det er sånn jeg vil ha det.

2 kommentarer

2 thoughts on “Tanker i natten

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.