Snart blir det bare en hund igjen

Categories Blogg, Hverdagsliv

Jeg er stolt hundemor til Daisy Dior, min lille pels-prinsesse. Hun er proppfull av unoter. Hun bjeffer og bråker, tigger og maser, og lager masse styr. Eneste grunnen til at hun ennå har tak over hodet, er at hun har så mye personlighet og er så utrolig søt.

Men jeg er også stolt foster-hundemor til Monty, men snart er hans dager med meg talte. Han skal flytte med Snuppa og bli student. Hva han skal studere, er jeg usikker på. Men jeg regnet med han får gro seg bart og får skinnvest. Han skal jo bli trønder.

Monty er en skikkelig kul skrue! Han er så leken og full av påfunn. Han kommer seg høyt og lavt, og intet er hellig når han utforsker. Benker og rekkverk er ingen utfordring for han. Men han liker ikke bråe mennesker som snakker med store bokstaver og uthevet skrift. Da blir han engstelig. I tillegg til å være litt mer veloppdragen, er han veldig søt. Det kommer til å bli stille uten alle påfunnene hans.

Jeg gruer meg til han drar. Hvem skal da mase om å gå tur? Pels-prinsessa gjør det ikke, for hun liker seg bare ute i godt vær. Tro så ensomt det kommer til å bli for henne da? Hun har alltid bodd med flere hunder.

Til tross for at jeg ikke skulle ha flere hunder, endte jeg altså opp med to i hus, men nå som Monty snart drar til bartebyen, begynner jeg å grue meg. Rart med det, men enn så mye mas det er med de to små udyrene, blir man så veldig glad i dem at tanken på at man ikke sees igjen på en stund, gjør en litt trist. Da får jeg heller FaceTime med han så mye som mulig.

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Snart blir det bare en hund igjen

  1. Så kjempefine bilder, og moro å lese om hundene 😍 Skjønner godt at du gruer deg til at han drar.

    Slik er det med meg også når Nadina har hatt kull. Føler jo meg kjempeheldig som får lov å ha kattungene hos meg i 12-16 uker, men samtidig trist og vemodig at de flytter selv om jeg vet de kommer til supre hjem.

    Ønsker deg en superfin mandagskveld ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    1. Det må være mye verre å gi fra seg de små nøstene ril nye hjem, selv om de er gode. Jeg ser jo igjen ugangskråka i alle feriene om ikke annet.

      Klem til deg og pusene 💖

  2. Hadde jeg ikke klart… stakkars Monty, bartebyen og masse studenter som stadig er på farten og bedriver utagerende festing og denslags 🥰🐰

    1. Snuppa bor i leilighet, og er ikke party-party jente, så det tror jeg blir trygt og godt. Hun valgte å vente til fadder-perioden var over for at hun skulle ha godt tid til han når han kom ned.

      Men han får jo ikke ligge på føttene til «gammel-mor» på kveldene som han pleier..

  3. Så fine de er og så flotte bilder. Ja det er rart hvor mye de kan bety for oss, og jeg husker selv det å gå fra flere til kun en , vel det er ganske tomt. Men som du sier, du får Facetime med han.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.