Last Updated:

Skulle det dukke opp flere lik, så ikke tekst meg!

Categories Vesla og Snuppa

Er det noen som lurer på hvordan det går med studenten i familien? Selv om Snuppa i huset er flyttet for å studere og bli klok, betyr ikke der at hun ikke fortsatt representerer stor underholdningsverdi for mamma’n sin.

I går trodde jeg hun drev gjøn med meg da hun hevdet hun var innelåst på et treningsstudio. Det gjorde gjorde hun altså ikke.
Unge håpefulle hadde dratt for å trene med en venninne etter at hun var ferdig på jobb. Senteret stengte kl 23.00 men de ville rekke en kjapp økt. Som vanlig med henne, glemte hun av tiden mens hun trente, og så ble lysene slukket. Jentene tok hintet og skulle gå i garderoben for å hente tingene sine, men døren ville ikke la seg åpne. Sånn lærte Snuppa at senteret er styrt elektronisk. De ringte vaktselskapet for å få ut tingene sine, men den gang ei! Lettkledd måtte de forlate senteret, og bilen de kom i måtte pent stå igjen! Jeg holdt på å le meg skakk av den rotehøna!

I dag var hun på jobb. Plutselig kom det inn en melding om at hun var på sykehuset med en bruker, og at brukeren døde for 20 minutter siden. Hun var alene og lurte på hva hun skulle gjøre nå? Jeg spurte om noen hadde erklært henne død, og det bekreftet hun. Hun lurte på om hun skulle trekke teppet over ansiktet på brukeren kanskje? Jeg sa hun måtte finne en pleier og få rutine fra henne, litt rystet over at de ikke følger opp unge pleiere ved et dødsfall.
Så tikket det inn en snap der man ser føttene på brukeren, og at de beveger seg, med teksten «Nei, hun sov visst bare!» Hjertet mitt hoppet over noen slag og tusen tanker raste gjennom hodet mitt. Var det mulig at de hadde tatt så feil og at hun fortsatt var i livet? Hvor inkompetent var det liksom lov å være? Min puls levnet i såfall ingen tvil om at jeg var i livet. Jeg var hyperstresset!

Så kom det en ny melding. «Prank! Jeg kjeder meg for brukeren min ligger å sover!» Jeg må innrømme at jeg fikk meg en god latter og gikk fem på, men at Snuppa er en salig blanding av fantasi, faenskap og kreativitet er det ingen tvil om. Vi kan vel si at studentlivet kler henne og at man bare må se seg over skuldrene når hun er på banen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.