Proud of Pride

Categories Blogg

Jeg er så glad for at vi lever i et samfunn som er blitt litt bedre på å anerkjenne mennesker ut fra deres personlighet og ikke deres seksuelle legning. For når har seksuell legning vært det som avgjør om du er et godt menneske? Det påvirker ikke hvilke valg du tar som medmenneske. Om du reiser deg på bussen for de eldre. Om du hjelper noen som har det vondt. Om du vasker huset for bestemor, eller klipper gresset for naboen. Om du bryr deg om en fremmed, eller tar deg tid til å være medmenneske. Om du er ærlig og pålitelig. Om du er en god venn eller kollega. Det betyr ingenting i den store sammenheng.

Det betyr bare at kjærligheten tar en annen vending enn det som samfunnet anser som normalt. Jeg er så glad for at samfunnet stadig blir litt mer åpen for at kjærligheten ikke trenger å støypes i ei form, men at den kommer i mange varianter, selv om det ennå er en lang vei å gå.

Fortsatt hetses folk for sin seksuell legning. Jeg tror det er små mennesker som gjør dette. De med stor redsel for forandringer. De som tror de besitter fasiten på livet. Hva gjør at noen tror innbitt at de er berettiget til å ha en mening om andre menneskers følelser og kjærlighetsliv?

Jeg er vel ikke den som er best egnet til å sitere bibelhistorien, men skulle ønske vi kunne tenke som Jesus i fortellingen om en kvinne skulle stenes fordi hun hadde begått et ekteskapsbrudd. Jesus stoppet mobben og sa: (relativt fritt gjenfortalt etter hukommelsen) “Den som har holdt sin sti ren, kan kaste den første sten.”

Vi skal ikke dømme andre!!! Vi må passe på oss selv!

Jeg er glad for Pride! Glad for at det i 50 år har vært feiring av mangfoldet av menneskers kjærlighet.

Tenk at fortsatt er det steder der homofili straffes med døden? Bare fordi de føler kjærlighet? Nei, jeg gleder meg over at at stadig flere nå kan stå frem med sin ubetingede kjærlighet, uavhengig av kjønn. Størst av alt er jo kjærligheten..

 

“Det er ikke et seksuell legning som definerer deg som menneske, det er hvem du er som medmenneske.”

 

 

Så til alle dere som lever i et mangfold av kjærlighet. Stå på! Jeg heier på dere!

Bildet er lånt fra hjemmesiden til Ringsaker kommune

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.