Jeg er så utrolig vimsete og lettlurt

Categories Blogg

Herlighet for et naut jeg er til tider!

Det er jo allment kjent at jeg tidvis er brutalt okkupert i hodet. Jeg er en sånn distré person at jeg ofte glemmer og roter ting til.

I går jobbet jeg over på jobb. Det var ikke planlagt, men jeg glemte toget kl 16.00 og toget kl 17.24 kom jeg på en halvtime etter. Da ble det ni toget hjem. Jeg slokket og låste på kontoret i god tid før toget skulle gå. Tenkte det ble deilig å gå til togstasjonen og samtidig få frisk luft. Da jeg hadde gått i ca 10 min, begynner jeg å se meg rundt og innser at jeg har gått i feil retning, og ikke rekker toget. Ja, så ble det buss da…

Jeg jobbet i dag også, og hadde hodet fullt da jeg plukket opp eldste sønn på tur hjem. Vi satt å tørrpratet da vi passerte et jorde med noen sauer.

-Vet du at sauene drukner når de kommer i vann?

Jeg så undrende på sønnen og lurte på hvorfor. Det kunne jo være fordi ulla dro de under vann liksom. Han avkreftet det, og fortalte at det er fordi sauene ikke har lukkemuskel i rumpa, så de fylles med vann.

Jeg ble stum. Hvordan i all verden vet han så mye sære ting?

»Mamma, du e utrulig lettlurt!» Avkommet satt tvekroket og lo av meg mens jeg innså at jeg ikke akkurat fremstod som noen lysende Einstein… 😳

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.