Payback er ikke verdt det

Categories Blogg

I dag kunne jeg ha hatt bra lyst å skrive oppfølger til raseriet mitt i går, men det eneste som skjer da er at jeg ender ned på samme nivå som de jeg ikke vil identifisere meg med. Går-dagen satte meg litt ut, og jeg var mer sint langt inn i margen enn på lenge. Det gjorde at jeg hadde en helt bedriten dag. Jeg gjorde at jeg fikk en helt bedriten dag fordi jeg lot det komme under huden på meg. Ingen andre.

På kvelden satt jeg å tenkte hva jeg skal gjøre i denne situasjonen, og jeg skal gjøre INGEN TING! Jeg skal legge det bort og si at dette skal ikke påvirke meg, for det gir meg ikke noe godt. Det skal arkiveres under søppel, der det hører hjemme. Jeg hverken utvikler meg eller lærer annet enn at jeg burde visst bedre av denne episoden. Mennesket er jo ikke viktig for meg i hele tatt, så dette var et helt teit sinne. Jeg skulle bare hevet meg over det og ignorert personen. Himmel! Dette var lavmåls reaksjoner fra min side. Jeg vet bedre tross alt!

“Aldri diskuter med idioter! 
De drar deg ned på sitt nivå og slår deg på erfaring!”😂

Så nå puster jeg med magen, smiler, (om enn noe anstrengt) og lar humla suse i regnværet. I dag er ingen blå-mandag, for i dag er det tirsdag. Ha en fantastisk dag alle sammen💖

2 kommentarer

2 thoughts on “Payback er ikke verdt det

  1. Ja, sånt sinne er best å bare legge bak seg. Ofte blir irritasjon og sinne sånt som spiser en opp innenfra. Best å bare legge vekk og gå videre 🙂

    1. Det verste er jo når man innser at det er en selv som lar destruktive følelser styre dagen bare fordi man ikke har selvinnsikt og lar temperamentet løpe av med seg… 😏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.