Passmyndigheter i Bodø kan ta seg en Bolle!!

Categories Blogg

En ufattelig diger bolle til og med!

Passet til Vesla er gått ut på dato, og hun må ha nytt. Sist vi var innom, var dette gjort på noen få minutter, helt uproblematisk. Passet kom i posten etter 3 dager. Enkelt og greit. Det forutsatte jeg at det var nå også. Vi snakker om september og totalt utenfor sesong. Hvor vanskelig kan det være liksom?

Juhuu! Vi planlegger å reise litt i høstferien!

Jeg har jo fått med meg at det var noe støy i sommer, men tenkte at det grunnet i ferieavvikling. Med godt mot og god tid i forveien av når vi tenker å reise, entret jeg internett siden for å bestille time. Det var en bug i systemet, så jeg kom kun på oktober. Jeg gikk tilbake og forsøkte på nytt. Denne gangen trykket jeg på funksjonen finn første ledige time. Det var da 7. oktober!!!

Drop in timer sa du? Ja, det er ikke engang lagt ut når de har disse drop in timene engang, om de i hele tatt finnes. Bye, bye ordinært pass..

Hva er feil her?? Her har det vært gjennomført en reform som skal gjøre at det er mer effektivt i politiet, også er ventetiden for den hyppigst brukte oppgaven for menigmann økt fra 30 minutter til 5 uker!!! Hallo! Noen som synes det er noe som ikke stemmer her? Jeg er så koke forbannet som det går an, for nå ryker høstferien for Vesla og meg!! Ser ut til at nødpass blir løsningen, men HALLO!!! De kunne brukt den samme tiden på å utstede et ordinært pass. Sikkert mindre tid også!

De kan ta hele svartens reformen og stappe den opp der sola aldri skinner! Ferdig snakka!!!!

 

Det er helt uholdbart at den oppgaven flest nordmenn bruker politiet til skal nedprioriteres slik at man må bruke nødpass i stede. Hvor er logikken egentlig?

4 kommentarer

4 thoughts on “Passmyndigheter i Bodø kan ta seg en Bolle!!

  1. Helt tragisk, dropptime så måtte jeg vente i halvannen time bare for å skrive under på at minstemann skulle få pass i og med at en må være begge foreldre når det utstedes. Jeg hadde til og med levert med fullmakt og passet mitt, men det holdt ikke da det hadde gått ut. Passkontor skulle vært oppe hver dag hele dagen. Det blir bare mer og mer papirmølle i dette samfunnet.

  2. Jeg så i media at passkontoret her skulle legges ned, så jeg raska på og fikk meg nytt pass før, så jeg slapp å skulle busse langt av sted. Det var alltid drop-in her, ventet knapt 20 min, men jeg valgte vel et bra tidspunkt utenfor høysesong. Nå må man til en annen by for å få pass.
    Jo flere reformer, jo mer ventetid, reisetid med ditto utgifter og mer krøkk for befolkningen. Dårlige greier når de egentlig burde stått på pinne for folket og gitt service.
    Jeg kan heller ikke se at de sparer penger på det, enten det er passkontorer, helsevesen, biltilsynet , kommuner, fylker, eller annet de fjerner/flytter/slår sammen. Det virker som det bare blir dyrere, lenger reisevei, lenger kø.

    1. Jeg trodde jeg hadde god tid når jeg skulle bestille, men har fått time i høstferien. Satser på at det dukker opp drop-in timer etterhvert. Man kan jo bli sprø av mindre. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.