Passer meg utmerket!

Categories Hverdagsliv

I min søken etter passene til meg og Vesla, dukket det opp enda er problem. Lille storebror hevdet at jeg hadde passet hans også. Da kjente jeg at jeg var rimelig svett, og denne gangen var det definitivt ikke overgangsalderen men en anelse panikk som var årsaken. Ganske så irritabel startet jeg dagen med et hjerne-søk. Hvor kunne jeg ha lagt de? Siden jeg var helt blank, var det bare for meg å gå opp og jobbe meg strategisk gjennom skuffer og skap.

Jeg fant mye jeg har lett etter lenge, og faktisk endel ting som var verdt å mimre litt over. Det var noen postkort fra musiker-kjæresten, fra den tiden han var på turné i Europa, de fikk latteren frem da jeg leste de. Det var noen romantiske små post-it lapper fra en annen kjæreste, men det var ikke antydning til passene.

Motløs satte jeg meg i trappa, lettere oppgitt. Jeg kikket på kommoden der jeg mente de skulle vært.  Altså, i øverste skuff var de ikke, og nederste skuff var tom. Hvorfor var den tom? Jeg husker da bestemt at jeg la det som lå i «viktige-papirer-sjenken» i Stormberg-vesker og plasserte de i denne kommoden oppe, og jeg mente bestemt at jeg fylte opp begge skuffene. Så da lette jeg sannsynligvis etter Stormberg-vesker? Øynene gled mot det jeg ikke hadde lagt merke til før. Støttet opp mot kommoden stod nettopp en slik handleveske.

Jeg nappet den til med med økende puls, åpnet veska og der lå de! Passene våre var funnet. Sikkert noen (Les:meg) som har lett etter noe, og ikke lagt vesken tilbake i skuffen. Gleden var enorm. Der lå passene våre, og jammen ta var ikke Lille Storebror sitt pass også der. Lykken var stor, men lettelsen enda større. Nå trenger jeg ikke stresse med å skaffe nye pass, og kan bare konsentrerer meg om koselige ferie-ting. Det gledes.

Håper alle får en søndag helt etter hver enkelts smak. Denne passer i alle fall meg utmerket!

6 kommentarer

6 thoughts on “Passer meg utmerket!

  1. jeg ser at mange sliter med pass nå for tiden. Vi har ikke søkt enda norsk pass og jeg orker ikke nå når det er syke kø så får se

  2. Ja, det är svårt med pass över hela världen. I USA så låter de folk använda utgångna pass på grund av detta tryck. Helt otroligt egentligen att det skulle bli så…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.