Overnatting og utslåtte tenner

Categories Blogg

Nå har altså mor i huset hatt langhelg igjen. Det er så deilig med en dag ekstra fri, men det betyr ikke at jeg får gjort noe mer konstruktivt altså. Jeg har bare slappet litt av. Det var altså masse rom for å få tid til blogging, men ikke engang det ble prioritert.

I går var Vesla og meg i byen, men det var ikke noe koselig. Borgere av Bodø by har åpenbart bestemt seg for at pandemien enten er over eller ufarlig, for det var ingen kontroll på avstand og heller lite spriting av hender. Vesla og jeg gikk klint opp veggene for å holde oss unna andre. Selv Vesla syntes det ble ubehagelig. Vi avsluttet med litt fantastisk sushi. Eller litt og litt fru Blom, vi spiste for en solid formue!

Vi avsluttet med besøk hos Storesøster og familien. Mimmi-ungen ble med oss hjem etterpå, hun skulle ligge over. Ved kveldsstellet kom det en gråtende Mimmi-unge inn i stua. Hun hadde smelt tannbørsten i ei løs tann og fikk kjempe vondt! Etter litt trøst tuslet hun i senga og la seg for å sove. Jaggu mistet hun ikke tanna like etter! Da ble det hodebry for undertegnede. Tannfeen her i huset har jo bare plastikk-penger, og butikkene var stengt.

Mimmi-ungen skjønte at tanna måtte legges frem til tannfeen hjemmefra, for vi er ikke på listen hennes lengre. Alle her i huset har jo mistet alle tennene, og når tannfeen vet hun er ferdig med alle i et hus, sletter hun adressene til de husene hvor det ikke lengre skal være noen tenner å hente. (Takk Gud for at jeg fikk utdelt fantasi nok!)

Bare i tilfelle tannfeen likevel skulle finne på å komme, la Mimmi-ungen tanna på et fat og ikke glass. Jeg lurte på hvorfor hun absolutt skulle ha fat? «Æ har den på fat, førr da kan tannfeen legg igjen en lapp!» Jeg ble litt forvirret og ulite betenkt, og lurte på om tannfeen la igjen en hilsen om hvor flink hun eventuelt hadde vært å pusse tenner? «Nei Mimmi! Ho lægg igjæn en lappe-pænge!»

Gud bedre den inflasjonen… 🙄

4 kommentarer

4 thoughts on “Overnatting og utslåtte tenner

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.