O’boy! Jeg er IKKE god Å spare!!!

Categories Blogg

Nå har jeg ført oversikt over forbruk én uke. Max forbruk i uka skulle være 2018 kroner for ikke å bruke mer enn vi har disponibel, men vi skulle da prøve å spare inn på dette. Det som har fungert, er at det er masse middager i fryseren. Det er ikke ille! Jeg har vært fornuftig i innkjøp om ikke annet.

Det som ikke er så bra, er masse fjas-penger brukt. Her MÅ det skjerpings til!  Jeg har brukt MER enn jeg skulle allerede og det er ikke lystig å se sort på hvitt hva jeg har brukt pengene til..

Forbruk Beløp
buss Vesla 23
Hårfarge 99
kafè Håndball 90
Matvarer 1398,51
Parkering 79
Snacks 345,15
Snus 187,3
Spill i app 165
tog, lillebror 42
Viaplay AM 88
Viaplay Meg 39
Totalsum 2555,96

 

Jeg har altså brukt 538 kr mer enn det jeg kunne for å gå i null! Ja, dette blir det ikke mye fest og moro av, det er helt klart.

Men med masse filmer i abonnementet, trengte jeg da å bruke 128 kroner på dette? Var det nødvendig å bruke 90 kr på håndball-kafé? Seriøst!!! 345,15 kroner i snacks og digg? OG 165 KRONER PÅ SPILL??

Klart man skal kose seg i helga, men nå er det slutt!! Hadde vi halvert godisen og kuttet det andre tøyset ville vi brukt 558 kroner mindre, og spart.. Ehhh.. 20kr!

Åhhh! Dette var direkte flaut!

Skulle også fylt diesel, men det gjør jeg i morgen tidlig når prisene er lavest, men nå er jeg skikkelig betenkt over mitt private forbruk. Jeg trodde jeg var høvelig strukturert, men jeg ser ingenting som tyder på det så langt.

Status uke 1 er at det ikke gikk så bra, så vi får ta denne uka som en realitetsorientering. Jeg spør meg selv da, hvordan kan det ha seg at jeg klarer meg med 8.738 kr når jeg ikke sparer men bruker mer på ei uke når jeg skal ha fokus på forbruk?

Jeg tror det har en sammenheng med at jeg har kjøpt inn middag for minst en uke frem i tid, og endel renholdmidler som ikke blir kjøpt inn mer enn en gang i måneden. Vel, nå blir det litt spennende å se fortsettelsen, for her var det endel å ta tak i!!

VI SKAL SKJERPE OSS! Ellers må jeg sprette opp madrassen…

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.