Nye pupper eller nye sandaler?

Categories Blogg

Føttene på Vesla har vokst. Jeg er helt overgitt  for hun har nesten like store sko som meg. Bare et halvt nummer som skiller. Den største skrekken min er om hun IKKE får større føtter enn meg. Grunnen er enkelt nok, at jeg stadig vekk ser skoene mine på vid vanke omkring. Hun elsker å låne dem. Jeg låner villig vekk det meste, men IKKE sko! Å røre skoene mine er helligbrøde. Det finnes ikke lurt! Så håpet er at mine sko skal bli for små til henne.

Når foten til den lille damen vokser som den gjør, er det stadig behov for nye sko. Det medførte til  massive investering på den fronten nettopp,  for å forhindre at hun rører mine. Eneste hun mangler er sandaler. Det får vente til jeg får tid til å dra å kjøpe. Til henne sa jeg det fikk vente til jeg fikk lønn. Det skjønte hun.

Jeg har forøvrig fryktelig betennelse i en skulder, noe som tidvis resulterer i at jeg er grinete fordi det er vondt. Nå orker jeg ikke mer fysikalsk behandling eller kortison, og ba legen min om et alternativ til denne behandlingen da jeg var hos han sist.  Jeg ser for meg en reduksjon av balkong-partiet for det er en anstendig vekt å dra på.

Han var ikke fremmed for tanken, nettopp fordi han vet at betennelsen begynner å bli tilnærmet kronisk, og det kan hjelpe på. Jeg håper jeg får det.

I kveld var jeg og Vesla på besøk hos en venninne. Min lille solstråle satt med nesen godt begravd ned i telefonen, mens vi damene skravlet.

Vi skravlet om alt og ingenting, da jeg fortalte at jeg hadde bedt om puppe-reduksjon hos legen. Jeg lo og sa jeg skulle be om noen små snertne pupper. De skulle være kjøping-ny! Min venninne lurte på hva prisen på noe slikt kom på, og jeg forklarte at jeg regner med jeg vil få det dekt siden det er fysiske problemer med størrelse og jeg vil ha mindre pupper og ikke større. Jeg tippet at det sikkert kostet 50.000 hvis jeg må betale det selv.

Vesla så brått opp fra telefonen sin

-Det e urettferdig hvis du får nye puppa til 50.000 krona! Kan æ vær så snill å få nye sandala da??

Det er vel mer sannsynlig at Vesla får nye sandaler før jeg får nye pupper. Ingen sammenligning forøvrig.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.