Jeg elsker Nord-Norge mer enn alt om sommeren

Categories Blogg

Nord-Norsk sommer er noe helt for seg selv. Varme gode og ikke minst etterlengtede dager etter en lang og kald vinter. Endelig kan vi få av oss ull-longsen og la sola streife den melkehvite huden igjen. Vi suger opp det vi kan av D-vitaminer fra sola.

Kveldene og nettene er lyse, og sengetid blir et relativt begrep for store og små. Det er vanskelig å kjenne når dag glir over i natt, og tilbake igjen til dag. Det er lyst hele døgnet.

Vi bader i smeltevann fra fjellet og kommer blåfrosne opp av vannet. Selv om ungene hakker tenner av kulde etter et bad, nytes en is under håndduken. Kroppstemperaturen synker i takt med at vi nyter. Om vi fryser oss halvt i hjel er ikke nøye. Det er jo sommer!

Alle fargene blir så mye sterkere. Det grønne ser mye grønnere ut, fargene på blomstene virker mye klarere enn andre steder.

Jeg elsker den nord-norske sommeren. Late dager, masse glade mennesker. Lyder av barn som leker, folk som skravler lystig rundt om. Det er ingenting som kan måle seg med denne plassen på denne årstiden.
Lille Gull har fått sommer-looken på!

Jeg er så glad for at det blir hjemme-ferie i år, for jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre.  Jeg skal nyte hjemme fullt ut.


Her skal jeg sitte i  sommerkvelden til sola gir etter for fjellene. Det er ingenting som kan måle seg for en sommer i Nord ❤️

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.