Last Updated:

Norge driver ulovlig praksis!

Categories Samfunns-syt

Den russiske ambassadøren i Oslo hevder Norge driver ulovlig praksis!

Bakgrunnen for dette er at norske turistbedrifter på Svalbard, boikotter de russiske aktørene på grunn av krigen i Ukraina. Oppfordringen til dette kom fra Svalbard Reiselivsråd, i protest mot krigshandlingene, men ambassadøren mener dette er selvtekt av norske reiselivsaktører, og ikke boikott på grunn av krigen.

Etter at Russland invaderte Ukraina har Svalbard Reiselivsråd har vedtatt å oppfordre medlemmene til å slutte å kjøpe tjenester fra det statlige russiske selskaper, inkludert Trust Arcticugol som driver virksomheten i Barentsburg og Pyramiden. Flere bedrifter følger oppfordringen, og dermed blir det færre kunder på russerne – som vanligvis besøkes av turfølger fra en rekke norske turoperatører. Dette i hht. E24. Ambassadøren skal altså  frem til at boikotten er juridisk ulovlig og har trekk av sammensvergelse mot et foretak.

Kjære Hr. Amassadør!

La meg aller ærbødigst få be deg om å trekke din eminente treskalle ut av din rumpe, og putte en, om ikke to, fingre i jorden. Jeg har hørt at dette skal virke oppklarende på forstokkete eldre herrer som tenker med det de er ment å sitte på.

Dersom du påberoper deg å ha baller nok, til å komme pistrende om at nordmenn boikotter selskapet til din stat ulovlig, må jeg få informere deg nok en gang, dog kanskje ikke lengre like ærbødig, at det kunne jeg og mine kumpaner i Norge ikke drite mer i på nåværende tidspunkt. Om deres statlige selskap er på konkursens rand, og dere føler dere forulempet av norske virksomheters handlinger på Svalbard, vil jeg informere at vi ikke lyster å avstraffe disse, men heller applaudere deres initiativ! Vi regelrett hyller dem!

La meg få informere deg, før du spiller ut ulovlighets-kortet igjen, at det er en ting du først bør legge deg på minne!

Det var ikke under noen omstendigheter mer lovlighet i Deres besøk i Ukraina fra 24.februar 2022! Her snakker vi om å ulovlig overtrede et annet lands suverenitet, og uprovosert begå krigshandlinger mot mange millioner mennesker. Dere har drevet horder av mennesker på flukt, ødelagt byer, hjem og infrastruktur over en lav sko. Dere har drept, stjålet og plyndret! Likevel tillater du deg å påpeke at vi driver ulovlig praksis på Svalbard?

Den dagen, Hr. Ambassadør, dere har evnet å tenke to tanker samtidig, og instruert deres statsleder som åpenbart lider av megalomani ut av Ukraina, betalt for oppbygging av landet og bedt hele den ukrainske nasjon om unnskyldning for å være stormannsgale idioter, den dagen kan du kanskje komme å forsiktig å rekke opp handen for å spørre pent om vi kan se på den saken på nytt!

Inntil da Hr. Ambassadør, vil jeg be deg på en så høflig måte som mulig, om å putte ditt tanketomme hode vesentlig lengre opp i rektum, og la det bli der! Vi ofrer ikke så mye som en kalori på at du og din stat føler dere urettferdig behandlet. Har du for øvrig et problem med det, kan du be din president møte meg i ei mørk bakgate en sein kveld, til forhandlinger! Jeg tar med min nye rutete kjevle, så kan han få stifte nærmere bekjentskap med den, mens vi samtaler på den siviliserte måten som han er kjent for!

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Norge driver ulovlig praksis!

    1. Nå er vel ikke en oppfordring fra et lokalt reiselivsnettverk rare greiene, så jeg forutsetter at du tenker på norsk import fra Russland som økte med 90% i mars?
      I såfall kom første sanksjonen i midten av mars (altfor sent) og det økte uke for uke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.