Last Updated:

Hvordan er det mulig å være så heldig?

Categories Hverdagsliv

Jeg sa jeg ventet på våren, og nå kan det se ut som den er kommet. Det er nok litt for tidlig til at det er for godt på denne siden av sommeren, men det er lov å håpe at det holder seg en stund om ikke annet.

Vi har nytt en deilig ettermiddag hjemme på terrassen. Her er det varmt og deilig. Hele 16 grader i skyggen. Bare å kaste bukse og genser og finne frem litt lettere klær.

Vesla fant ut at rekkverket på terrassen er plassen det passer best å trene balanse. Det er  slutt på tiden der jeg ville sittet med hjertet i halsen, jeg bare spurte om jeg fikk ta bilde mens hun stod å gjorde yoga-poseringer.

Tenk at blomstene alt vitner om varmere dager. For noen dager siden var jeg euforisk over en hestehov på en snøbar flekk, og idag oppdaget jeg at det spirer og gror for fullt i hagen.

Det er ikke lenge siden bølgene sto frådende opp over disse steinene, men i dag glitret sola på havet og det var ingenting som minnet om naturkreftene som viste seg for litt siden.
Det er slike dager jeg skjønner hvorfor jeg bor her jeg bor, for da finnes ikke vakrere plass i verden. Hvordan er det mulig å så heldig?

4 kommentarer

4 thoughts on “Hvordan er det mulig å være så heldig?

  1. Jeg hadde nok blitt redd dersom mi lillepie på over 30 år hadde balansert på rekkverket.

    1. Ja, man mister litt av balansen etterhvert som årene går, men jeg har aldri vært sånn myk og smidig, så har aldri klart å danset på et gelender..

      Nå skal det sies at om hun ramler, så er det bare på plenen. (Eller på terrassen)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.