Nordnorsk sommerkveld ❤️❤️❤️

Categories Blogg

Her nord nyter vi de varme sommerkveldene når vi endelig har de. Det er ikke så ofte, så det er nesten magisk når man kan sitte ute uten dynejakke, og fortsatt ikke fryse. Det har vært noen sånne kvelder i år, og jeg har sørget for å nyte de i fulle drag.

Etter noen deilige, varme sommerdager forsvant sola og regnet kom tilbake. Energinivået sank litt i takt med gardene på gradestokken, og jeg hadde egentlig tapt kampen mot TV og sofaen. Aktivitets-armbåndet mitt maste litt, så jeg skulle gå å strekke meg litt på terassen. Det var så deilig ute! Jeg kjente havlukta i nesen når jeg dro lufta godt ned i lungene. Det var så godt.

Tåka lå godt nede i fjellene, og alle lydene var fjerne og langt borte på en måte. Det var ikke kaldt, det var mildt og fint. Et hint av regn i lufta. Jeg hentet en klut og tørket av en hagestol, og satte meg. Det var som balsam på en stresset kropp å få sette seg. Sitte der helt stille. Bare ta innover inntrykk. Høre lyder av en verden som surrer videre med sitt. Ei dør som ble lukket, måker som skrek hest litt lengre borte. Det er så godt å sitte sånn å kjenne at man er tilstede i sitt eget liv. Kjenne at roen senker seg. Tenke på alt og ingenting. Bare være i nuet, og nyte stunden.

Ja, vi har tidvis et røft klima, og vi får aldri nok av varme sommerdager. Likevel er jeg nordlænning på min hals. Det finnes ikke noe vakrere enn en slik kveld ❤️

2 kommentarer

2 thoughts on “Nordnorsk sommerkveld ❤️❤️❤️

  1. Det finnes ikke en bedre plass, enn Nord Norge:) Når sola skinn midt på natta, og humla suse, ja da vil æ ikke være nån andre plassa! Ha en fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.