Når mørket har senket seg

Categories Blogg

Da er det offisielt. Nå nærmer vi oss ubønnhørlig høst, vinter og mørketid. De lyse deilige sommernettene går mot slutten.

Høsten er ikke noen nedtur i hele tatt. Jeg elsker de klare vakre fargene. Det er bare at jeg ikke er klar for å ønske den velkommen riktig ennå.
Jeg har sensor på utelysene, så de har ikke vært på i hele sommer. Hvem trenger vel lys når man har så vakre sommernetter som vi har her nord?

Etterhvert ble det litt mørkere, og det ga rom for det vakreste fargespillet på himmelen. Fortsatt var det lyst og fint, selv om himmelen holdt på å gløde ut.

Alt har en ende, også sommeren. Kan vi få noen flere slike kvelder kanskje? I går kveld var det vesentlig mørkere ute, og mens jeg satt i stua og så på TV, slo utelysene seg på for første gang på denne siden av sommeren.


Jeg var snar å slå av TV, finne et headsett og et ullteppe og tusle ut. Hva er vel deiligere enn å sitte ute og nyte siste restene av sommeren?

Likevel hersker det ingen tvil, høsten har banket på døren, men jeg åpner ikke helt opp ennå. Døra står bare urlite på gløtt..

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Når mørket har senket seg

  1. Lyse sommernetter, ja…men DEILIGE…ikke vært så deilig i juli akkurat 😀 Men i morgen blir det fint. Og jeg har en helg igjen, før jobben begynner igjen 😮

    1. Du skulle jo kommet opp her nord skjønner du! Det er her sola har frekventert på himmelen 😊
      Klart hvis været ikke er sånn noenlunde, er det ikke så morsomt med ferie..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.