Fortjent eller ikke fortjent, ikke nøye!

Categories Blogg

I dag ble jeg rett og slett forlatt. Vesla ga meg klar melding om hvor viktig det var å ta vare på vennene sine, og spurte om jeg kunne kjøre henne til venninnen. Venninnen bor en del kilometer unna, og hun må ferdes langs en ganske trafikkert vei om hun skal sykle,  så jeg sa ja.

Da vi kom inn i bilen hadde hun med seg en gaveeske med en stor rosett. Jeg lurte jo veldig på hva det var, og Vesla svarte at det var en gave til Bestisen. Jeg lurte jo veldig på hvorfor hun hadde med gave, for Bestisen har jo hatt fødselsdag for lenge siden, og fikk gave da? Hun så bare overbærende på meg.

-Må det vær nå grunn? Man kan jo gjør nåkka for andre uten nå anna grunn enn at man har lyst! Min snusfornuftige 12 åring så på meg med en alvorlig mine, og jeg mumlet at jeg ikke kan huske at noen kom hjem med gave til meg uten noen spesiell grunn.

-Nei, da har du vel ikke gjort dæ fortjent til det da! Svarte det lille munnrappe spetaklet nesevist, og med et ertende glis rundt munnen!

Da jeg kjørte hjem kjøpte jeg meg brus, potetgull og en sjokolade, for det har jeg sannelig gjort meg fortjent til, enten Vesla er enig eller ikke!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.