Når mor koser seg på egen hånd i nattens mulm og mørke

Categories Blogg

Seint i går kveld ble det omsider ro i huset. Dagen hadde gått i ett, og stress-nivået var helt ekstremt i kroppen min. Jeg hadde behov for å få en rolig avslutning før jeg gikk og la meg til å sove.  Lille Storebror lå oppe å sov. Vesla hadde lagt seg i min seng for hun hadde så vokse-smerter, så jeg var henvist til stua hvis jeg ikke ville sove. Jeg ville ikke sove!

Jeg ville slappe av. Ha på litt musikk på TV og nyte litt alenetid for meg selv. Jeg hentet det jeg trengte for å kose meg litt alene. Både batterier og kremer kom på plass.  Det var altfor lenge siden sist! En hver kvinne trenger litt tid for seg selv. Det er helt naturlig når man bare bor sammen med sine barn.

Jeg fikk av meg tøyet i en fart, og satte meg godt tilbake i sofaen. Nå var det bare å nyte! Etterhvert fikk jeg plassert batteriene på plass og kvakk litt til. Duringen var veldig høy, så jeg nappet til meg fjernkontrollen og skrudde opp lyden på TV’n. Dumt å vekke opp alle sammen bare for at jeg skulle kose meg alene, for da ble det definitivt ikke mye kosing for å si det sånn. Det var så utrolig deilig. Selvsagt er det bedre med noen som har puls, men batterier var en god substitutt. Det var like før jeg var ferdig.

-Ehhhhhh.. Ka e det egentlig du hold på med?

Jeg formelig lettet en halvmeter opp av sofaen. Lille Storebror stakk så vidt hodet rundt hjørnet og så skeptisk på meg. Han så tvilende fra alt tøyet mitt som lå slengt på gulvet og tilbake til meg.

-Æ bare.. Æææ… Øhhh…  Jeg stotret og stammet litt. Jeg hadde ikke hørt han komme ned, og var fortsatt litt “shaken” fordi jeg ble så skvetten. Jeg hadde vært fullstendig i min egen verden og ikke hørt en lyd da han kom ned.

-Æ bare har litt “me-time” svarte jeg mens jeg holdt den durende dingsen mot han. Han rynket brynene, men sa ingenting. Plutselig gikk det opp for meg hva han tenkte.

-Herregud! Det e ei fotfil som går på batteri! Jeg holdt på å le meg skakk. Min stakkars sønn hadde ligget oppe over en halv time og trodd at mammaen var nede uten evner til å kontrollere seg.

Han prøvde seg på ei halvhjertet forklaring, men jeg bare lo og lo. Arvingen lo litt med før han rister oppgitt på hodet og gikk og la seg igjen. Jeg humret fortsatt for meg selv da jeg omsider var ferdig med fotbad, filing av hard hud og innsmøring og massasje av de små undersåttene mine, og tuslet trøtt og avslappet til senga mi.

Har du lyst, kan du følge oss på Facebook og ikke minst på instagram.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.