Last Updated:

Når eks-mannen bretter ut ekteskapet i avisene

Categories Blogg

(Må leses som ironisk throwback til min forhenværende ektemann.)

Jeg lå og dro meg på morgenkvisten i dag. Endelig en fredelig morgen uten noen form for stress. Ingenting som hastet, og ingen som kom inn for å mase. Fantastisk søndag!

Mens jeg lå der og duppet, tikket det inn en melding på messenger. Ingen melding egentlig, bare en lenke til en avis. Jeg så på den med et halvt øye, men ville sove mer. På tur inn i drømme land bråvåknet jeg og kastet meg over telefonen igjen. Hva i all verden var det som egentlig stod der?

– Jeg var gift med en United-supporter. Det måtte gå til h******

Jeg ble kjapt våken, og ble sittende i senga å måpe! Jeg kjente jo i gjen skapningen som var avbildet i den reportasjen, hengende over bilen sin som en pinup-modell i Liverpoolskjorta si. Hva i pokker var nå dette da?

Jeg er jo United supporteren selvfølgelig. Ut fra kjenskap til denne skapningen, og overskriften, skjønte jeg jo at dette dreide seg om at han er ihuga Liverpool-supporter. Men hva hadde mitt forhenværende ekteskap i avisen å gjøre?

Av prinsipp har jeg ikke ville uttale meg om vårt ekteskap. Jeg tenker at med felles barn er ikke dette noe som ungene skal trenge å forholde seg til offentlig. de har sikkert fått nok hjemmefra. Men han åpnet altså med dette for muligheten til det, og hva hadde han egentlig lagt ut??

Siden artikkelen lå under en betalingsmur, fikk jeg ikke lest den. Men som den klikk-h… jeg er, lot jeg nysgjerrigheten ta overhånd, og betalte for å få lese. Galskap, men er altfor nysgjerrig til å la være.

Min kjære eksmann kunne da fortelle at det var kniving om hvilken fotball-religion ungene skulle vokse opp med, og at han skjønte ekteskapet kom til å gå til iceing da jeg godtet meg over en kamp. Jeg humret nå litt mens jeg leste. Vesla stakkar som ikke bryr seg en tøddel om fortball-lag, skal åpenbart reddes under samvær med far i vinterferien. Jaja, får ha intervensjon på henne når hun kommer hjem. Det skal gå bra. “Sukkerungen, du får 50 kroner om du lager en TikTok der du synger Glory Man United og sender til pappa!” Det skal gå så fint at.

Selvsagt har jeg gjort mitt for å redde ungene fra fortapelsen. Det er bare to av fem som liker Liverpool. De to eldste er ManU og Newcastle fans, og første sangen Vesla sang var Glory, Glory Man united! At faren ble forbannet skjønner jeg ikke. Hun kunne synge lenge før sine jevnaldrende tross alt. Jeg er bare en god mor!

Det var en reportasje til forlystelse, ingen tvil om det. At jeg var ManU- suppporter var dog for tøft for han. Ja, vi ManU -supportere er tøffe. I medgang og motgang.

Bare for å ha det sagt, jeg kan lett nevne 100 årsaker til at vi ble skilt. At min kjære eksmann var Liverpool-supporter, var dog overhode ikke på den lista..

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.