Nå koser vi oss

Categories Blogg, Reiser og opplevelser

Det er en så herlig kveld, at jeg må ha splittet personlighet for å kunne nyte max! Jeg og meg har en nydelig stund uten bekymring for barn, barnebarn eller hunder. Det er så utrolig deilig, og må bare nytes!

Jeg dro tidlig på flyplassen, lokket av lysten på et glass hvitvin før flyturen. Lille Storebror kjørte mamma’n sin før han dro hjem til barnehjemmet for å være Daisy-vakt i helgen. Tror han koser seg med den lille pelsklingen. Hun koser masse med han i hvertfall.

Noen timer hvor jeg kan være voksen-Heidi er alltid kjærkommen. Det å bare være sin egen person er fantastisk. Det er ikke for mange av de ennå. Misforstå meg rett, det er et privilegium å få være en mamma ungene vil ha i livet sitt, men siste 12 årene har jeg gjort dette alene. Det har ikke vært like kult bestandig, men av og til blir det bare sånn.

Nu vel, jeg skal ikke bruke tiden på melankolske tanker. Det kommer ikke noe godt ut av det i kveld, og jeg har masse annet å la tankene mine kretse om.

Jeg har fått tid til å lese nyheter, ledd litt av morsomme papegøye-videoer, og bare betraktet de som skulle ut å reise. Noen ser utrolig slitne ut, andre oppspilt, mens andre bare ser ut til å kjede seg, kanskje litt lei av å vente? Tro om de reiser til noe, eller de reiser fra noe? Ville de ta denne reisen, eller måtte de?

Jeg har ikke med meg bok eller håndarbeid. Ganske urutinert spør du meg, men tida løp i fra meg. Jeg var så opptatt av å gjøre ingenting! Da må jeg sitte å spinne opp historier fra mitt eget hode. Det blir som regel både drama, snørr og tårer, og et aldri så lite mord i ny og ne, når jeg lar fantasien løpe løpsk.

Nå er jeg på flybussen på vei inn mot Trondheim, bare en liten stund til jeg treffer Snuppa og Monty som skal møte meg, så skal vi gå hjem til Svigersønn. Det gledes så masse, og kanskje får vi til et ulite «bloggtreff» også!

8 kommentarer

8 thoughts on “Nå koser vi oss

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.