Last Updated:

Nå er det snart over 💔

Categories Blogg

I dag var barndommen til Vesla definitivt på tur til å gå over. Hun skal på disco i byen. Hun og en venninne blir kjørt, og hentet, men skal være der alene. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det, men må vel bare innse at hun ikke er et lite barn lengre, men står på terskelen til å bli en ung jente. Jeg tørr ikke engang tenke på hva det sier om meg!? Jeg begynner vel ikke å bli gammel? I henhold til lille storebror ER jeg gammel allerede, men hva vet vel han?!

Vesla var jo akkurat liten? Hun lekte jo med dukker for bare litt siden. Ville ikke dra noen steder uten at jeg ar med. Det var akkurat utenkelig! Hva hendte her egentlig? Dette burde jo ikke komme som en overraskelse på meg, jeg er jo tross alt fembarnsmor, så jeg burde være vant til dette. Burde vært bedre forberedt. Jeg trodde ærlig talt at jeg hadde bedre tid! Stopp verden!!!

Som over natta var det plutselig viktig hva hun skulle ha på seg. Merkeklær var blitt en greie, og sminke ble en selvfølgelighet. Hun sminker seg etter anvisning fra x-antall youtubere, lærer tips og triks. De andre søstrene fikk ikke leke med sminke engang. Hva hendte her nå? Denne jenta vokser så fort opp! Altfor fort opp!

Da jeg begynte å bruke sminke var det om å få på mest mulig farge, men husets 11 åring instruerte meg nettopp i at less is more! Jeg sitter her å kjenner at jeg ikke gidder å kjefte og smelle fordi hun har på sminke, og enten er jeg blitt en veik mamma eller så har jeg bare funnet ut at enkelte kamper er uvesentlige. Jeg lander på det siste. Hun bruker ikke sminke vanligvis, så dette tar jeg ikke i dag..

Takk og pris! Vesla er ikke blitt for stor ennå. Hun er fortsatt like rampete som før. To normale bilder, så begynte hun å lage ansikter. Denne frøkna klarer aldri å være “normal” mer enn kort tid av gangen før hun begynner med apestreker. 😂😂😂

Hun må gjerne bli stor bare hun husker på at hun kan være liten også, og aldri for stor til mamma-armkroken. Mamma-hjertet kjenner seg litt nervøs for å begynne å slippe henne ut i verden på egen hånd, men jeg vet det vil gå henne godt. ❤️

 

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook

2 kommentarer

2 thoughts on “Nå er det snart over 💔

  1. Hun ser flott ut. En naturlig å fin 11-åring. Hun måtte nok bare prøve litt sminke nå på disco. Lurt å ikke nekte det i dag. Og om hun ikke er “tegna opp” til vanlig er det sikkert ikke noe “krise” he-he. Hun virker jo som ei artig jente 🙂 Rart hvor forskjell det er på før og nå, eller det er noe med personlighet også. Jeg begynte ikke med sminke før jeg var 16 tror jeg… Men det var jo NOEN som var 12 den gangen også som brukte 🙂

    1. Nei, noe sier meg at det kan være lurt å velge sine kamper, og heller prioritere de som er litt viktigere så lenge hun ikke ser ut som en fargepalett 🙂 Jeg tror faktisk ikke jeg heller begynte med sminke før etter konfirmasjonen min faktisk. De blir bare yngre og yngre…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.