Nå er det like før jeg begynner å grine her..

Categories Blogg

Plutselig slo det meg at det kunne være lurt å sjekke om jeg har noen oppgaver som skal være ferdig i nær fremtid, så jeg logget meg inn på jobb-kalenderen. Godt med alt man er ferdig med tenker jeg. Da blir det mer tid til de morsomme tingene. Det var ikke noe som stod om liv, men så slo det meg. Det er torsdag.. Det betyr at det er helg i morgen og huset skal være vasket.

IGJEN?! Fader! Det føles jo som om det bare er noen timer siden sist. Jeg har bare IKKE lyst, men jeg vet at jeg ikke kommer til å ha noe mer lyst i morgen heller. Det ser ikke så mye bedre ut i dag enn forrige uke. Ikke blir det så mye hjelp å få fra ungene heller.

Storebror jobbet til 20.00 og kom hjem med man flu. Han påstod at det var så ille at han heller ville ha matforgiftning og diaré, fremfor forkjølelsen. Jeg hevdet at menn stort sett føler de ligger for døde om de pusser nesa en morgen og ser at det er noe på papiret. Han påstod at jeg var ufølsom mot min førstefødte sønn. Akkurat som det er noe å synes synd på når han ikke kan stå opp fra senga å hjelpe meg å vaske? Han skal få sympati når helgevasken er tatt..

Vesla kan ikke hjelpe selv om hun gjerne vil Bare fordi hun slipper å legge seg. Alt for å drøye tiden. Men hun skal sove, ferdig snakka!

Lille storebror skal få hjelpe til, selv om han har hengt opp en maskin med klær, tømt oppvask maskinen og laget middag. Når storebror er “syk” får han stå på litt ekstra. Se der! Derfor har jeg en hærskare av unger! Hvis en blir for syk til å hjelpe til hjemme, har jeg alltid en i reserve. Jeg planlegger alltid for fremtiden, også når det kommer til familieforøkelser.

Dette betyr altså lite tid på meg i kveld igjen. Jeg har bare IKKE lyst! Vår Herre sa be og du skal få… Jeg ber om at det ringer på døra mi, og utenfor står en hunk av en mann i tanga og bar overkropp og snakker med hes, sexy, dyp stemme: “Vil du at jeg skal komme inn å feie over rommene..”

Vet ikke opphavsrettigheter til bildet, men han må gjerne komme å vaske hos meg..

Hadde jeg hatt slik vaskehjelp skulle jeg vært hjemme vår han var å vasket for å få kvalitetssikret at han gjorde en god jobb. Og som arbeidsgiver måtte jeg jo sikre at han hadde gode HMS forhold, og et godt arbeidsmiljø. Så personalmøter, personalfester og medarbeidersamtaler skulle jeg nok få avholdt. Jeg vet jo å ta vare på god arbeidskraft liksom. Tro så rent og pent jeg hadde fått det da..

Til alle som måtte ta anstøt av dette, don’t care! Det er min drøm når det kommer til husarbeid! Og dessuten gidder jeg ikke vaske i dag, for jeg vil heller sitte her å dagdrømme. Jeg er LAT!

 

Det går fint å følge oss både på Instagram og Facebook

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.